کوچکی‌نژاد: نمی‌دانیم ماجرای انتقال پتروشیمی چه بود و چه شد؟!

حدود ۸۰ درصد صنایع دولتی تعطیل شده | صنایع تبدیلی نیاز به شفاف سازی دارد

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: طبق گزارش‌ها ۹۹ درصد صنعت ما خصوصی است و یک درصد آن مربوط به بخش دولتی است که حدود ۸۰ درصد صنایع دولتی تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه دیدار با مدیران صنایع استان که در دفتر مدیریت شهر صنعتی رشت برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی صنعت، اظهار کرد: در قانون داریم که دولت موظف است ۱۴ میلیارد دلار منابع ریالی و ارزی را در اختیار صنعت و بازار بگذارد تا با ارز ۴۲۰۰ تومانی ارزاق جامعه تأمین شود که در چند فروشگاه عرضه شکر دیدیم اما کالاهای اساسی نظیر مرغ، گوشت و برنج ندیدیم لذا باید بررسی شود این بند قانونی در گیلان اجرایی شده است یا خیر.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات دولت در بخش صنایع باید در اتاق گفتگو و یا در شورای معادن مطرح شود، افزود: بخش ساختمان سازی ما در حوزه معادن همچنان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها ۹۹ درصد صنعت ما خصوصی است و یک درصد آن مربوط به بخش دولتی است که حدود ۸۰ درصد صنایع دولتی تعطیل شده است.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت‌های صنعتی در استان، گفت: امکانات و زیرساخت‌های صنعتی فراهم است ولی به کار گرفته نمی‌شود که اگر بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه نشود، آماده کار است.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به گزارشی مبنی بر فعالیت ۷۰ درصدی صنایع استان، گفت: گزارش‌های ارائه شده به ما حکایت از آمار دیگری دارد که برخی فعالیت‌های در حد فعالیت دودی از دودکش کارخانه است.

وی اضافه کرد: در خصوص انتقال پتروشیمی به گیلان، استاندار یک اظهار نظری داشتند که نمی‌دانیم چه بود و چه شد؟! صنایع تبدیلی نیاز به شفاف سازی دارد.

Share