با حضور هنرمندان و طنزپردازان کشور؛

جشنواره «طنز پهلو ٣» در فومن برگزار می‌شود

یوسف نیک انجام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از اعلام امادگی جهت حضور هنرمندان و طنزپردازان کشور در جشنواره «طنز پهلو ٣» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از اعلام امادگی جهت حضور هنرمندان و طنزپردازان کشور در جشنواره «طنز پهلو ٣» خبر داد.

یوسف نیک انجام با اعلام این خبر اظهار داشت: سومین جشنواره «طنزپهلو٣» ساعت ١۶:٣٠ روز پنجشنبه ٢٠ تیرماه سال جاری در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن جشنواره  ملی بررسی طنز معاصر با عنوان «طنزپهلو» برگزار نموده که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر همراه شده بود؛ طوری که دیدن چنین شور و هیجانی این اداره را بر آن داشت طی فراخوانی در تاریخ ٩٨/٢/٧، این نوید را به نویسندگان حوزه طنز بدهد که جشنواره طنزپهلو وارد سال سوم برگزاری خود شده است.

این مسئول افزود: امسال افزایش ۵٠ درصدی آثار رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره چه در بخش نثر و چه در بخش نظم را مشاهده نمودیم. این آثار توسط سه تن از طنزپردازان و نویسندگان نامی کشور در این حوزه، مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به اهمیت طنز اشاره نمود و گفت: طنز را مى‏توان شیرین‏ ترین و رساترین شیوه انتقاد دانست که میتواند مهمترین معضلات و مسائل اجتماعی را در سریعترین زمان بازگو نماید.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و کلیه ادارات شهرستان فومن تدارکات و برنامه ریزی های لازم جهت هرچه بهتر و باشکوهتر برگزار نمودن این جشنواره را پیش بینی و آمادگی لازم به منظور حضور هنرمندان و طنزپردازان کشور را دارا می باشند.

نیک‌انجام با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان در این همایش نگاه ویژه به طنز معاصر است، خاطرنشان کرد: در جشنواره «طنز پهلو ٣» بزرگان و شخصیت‌های برجسته حوزه طنز،در بخشهای شعر، سینما، تلویزیون و رادیو و… حضور خواهند داشت.

این مسوول در ادامه افزود: «رضا رفیع» طنزپرداز و نویسنده برجسته کشور، «داریوش کاردان» مجری و کارگردان پیشکسوت و برجسته رادیو و تلویزیون، «رضا بنفشه خواه» بازیگر پیشکسوت حوزه طنز، «فرامرز ریحان صفت» شاعر طنز پرداز به نام کشور به همراه خواننده برجسته موسیقی «حامد محضرنیا» از مهمانان ویژه این جشنواره خواهند بود.

دبیر جشنواره ملی «طنزپهلو ٣» خواندن آثار برتر انتخاب شده از نگاه داوران توسط خودِ نویسندگان اثر، اجرای نمایش استندآپ توسط هنرمندان دعوت شده، اجرای موسیقی، سخنرانی افراد صاحب نظر در زمینه طنز معاصر، قرائت بیانیه داوران و تجلیل و تقدیر از منتخبین این جشنواره و اجرای برنامه های متنوع دیگر را از اهم بخش های پیش بینی شده آیین پایانی جشنواره « طنزپهلو ٣» عنوان نمود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان جهت حضور در این جشنواره ادبی، از زحمات، تلاشها و حمایت مادی و معنوی دکتر فاضلی مدیرکل متبوع و معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی، فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، حراست، و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دکتر قاسم نژاد فرماندار محترم فومن، حجت الاسلام و المسلمین صفوی امام جمعه معزز،حجت الاسلام والمسلمین مهدی افتخاری نماینده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، تمامی ادارات و سازمانها دولتی و غیر دولتی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر نمود.

Share