مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:

جذب بیش از ۶ هزار مشترک جدید گاز در گیلان در بهار سال جاری

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان در بهار سال ۹۸ توانسته ۶۵ کیلومتر عملیات شبکه گذاری انجام دهد و ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک جدید را جذب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال ۹۷ که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: این شرکت در سه ماه نخست سال جاری توانسته بیش از ۶۵ کیلومتر عملیات شبکه گذاری را انجام دهد و مجموع طول شبکه و خط تغذیه گاز در سطح استان را به بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر برساند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت در این بازه زمانی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ انشعاب گاز در استان نصب کرده که با احتساب آن، مجموع انشعابات گاز در استان به ۵۸۴ هزار و ۶۰۰ عدد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از جذب بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک جدید در بهار سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان بهره مند از گاز هستند و با جذب این تعداد مشترک، مجموع مشترکین گاز در گیلان به یک میلیون و ۶۵ هزار مشترک افزایش یافته است.

اکبر، نقش گاز را درجهت تقویت و توسعه اقتصاد استان، حیاتی برشمرد و گفت: این شرکت علاوه بر گازرسانی به مشترکین خانگی، در سه ماهه نخست سال جاری ۳۴ واحد صنعتی و ۹۲۸ واحد تجاری را از نعمت گاز بهره مند ساخته است.

وی افزود: با اجرای عملیات گازرسانی در این مدت، هم اکنون در استان گیلان ۵ هزار و ۵۹۵ واحد صنعتی، ۷۵ هزار و ۱۳۸ واحد تجاری و ۹۶ جایگاه CNG برخوردار از گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خصوص مصرف گاز در استان گفت: در بهار امسال در مجموع بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز در حوزه های مختلف مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته و این افزایش با توجه به جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک در یک سال گذشته از روندی منطقی برخوردار است.

اکبر اظهار داشت: این شرکت هم اکنون به پایان عملیات توسعه گازرسانی در استان نزدیک شده و هم‌راستا با سیاست های شرکت ملی گاز در راستای کیفی سازی خدمات، اقدامات مناسبی از قبیل پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، GIS، طرح سفیران انرژی، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز، مرکز پیام و امداد متمرکز، ایجاد شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان، سامانه مکانیزه رسیدگی به شکایات، نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز و ….. را در جهت افزایش رضایتمندی مردم و مشترکین گرامی به انجام رسانده است.

وی در پایان گفت: این اقدامات کیفی در کنار اجرای موفق گازرسانی در سراسر استان سبب شد تا شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته موفقیت های بزرگی از جمله تندیس بلورین سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز، دستگاه برگزیده در جشنواره شهید رجایی، نشان زرین مسئولیت های اجتماعی، مقام دوم در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و رتبه دوم سلامت اداری در میان شرکت های گاز استانی را به دست آورد.

Share