روابط عمومی نیروی دریایی سپاه خبرداد:

توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه

عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام” “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام” “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

گفتنی است کمی پیش از آن وزارتخانه‌های خارجه و دفاع بریتانیا اعلام کردند که در پی “اطلاعات فوری” درباره نفتکشی بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است.

این نفتکش، به نام “استنا ایمپرو”، تحت پرچم بریتانیا است و از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد الجبیل در عربستان سعودی می‌رفته است.

تجهیزات ردیابی این نفتکش از عصر جمعه خاموش شده است. اطلاعات کشتی‌رانی جهانی حاکی از آن است که این نفتکش آخرین بار در نزدیکی جزیره‌های قشم و لارک ردیابی شده است.

 

Share