رئیس کانون کار آفرینان استان گیلان:

تورم نداریم آنچه‌که موجود است سرقت اقتصادی است | نرخ سود بانکی ۶۷ درصد است نه ۱۸ درصد

رحیمی با بیان اینکه حداقل سود بانکها ۶۷ درصد برای هر واحد تولیدی دریافت می کند، گفت: ۲۴ و ۱۸ درصد که عنوان می شود ظاهر دریافتی های بانکها است و در واقعه بیش از ۶۷ درصد سود از واحدهای تولیدی دریافت می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افشین رحیمی رئیس کانون کار آفرینان استان گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باشگاه کارافرینی در حوزه کسب و کار در گیلان راه اندازی شده است، گفت: این باشگاه با هدف آشنایی نوجوانان با استعداد خود در زمینه کسب و کار در دو منطقه رشت و انزلی راه اندازی شده که همه مدرسان این باشگاه از وزارت کار هستند و نوجوانان دختر و پسر در رده های سنی ۱۲ الی ۱۵ سال می توانتد در آن شرکت کنند.
رحیمی با بیان اینکه هر باشگاه کار آفرینی می تواند ۱۰۰ عضو داشته باشد، تصریح کرد: حق عضویت در این باشگاه فعلا به صورت رایگان است و برای ثبت نام در این باشگاه به صندوق کارآفرینی استان می توانند مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته سه استارتاپ ساماندهی شد، گفت: این استارتاپ‌ها با هدف توصیه فارغ التحصیلان و جویندگان در زمینه کارآفرینی و ایجاد شغل انجام شد.
رحیمی در ادامه با بیان اینکه ۱۴ شرکت مشاوره کارآفرینی در گیلان برای فعالیت مجوز گرفتند، افزود: این مراکز در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات بازرگانی و خدمات مالی فعالیت می کنند و متقاضیانی که تمایل دارند کارآفرینی در استان انجام دهند می توانند به این مراکز مراجعه کنند و مشاوره های لازم را در مورد فعالیت مورد نظر خود دریافت نمایند.
وی از دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی را حمایت قضایی از کارآفرینان در کمیته سرمایه گذاری دادگستری عنوان کرد و افزود: سعی کردیم معضلات مربوط به کارآفرینی را در این کمیته مطرح و راهکارهای را برای آنها ارایه دهیم و این کمیته به دستور ریاست قوه قضایه کشور اجرایی شده است.
رحیمی با بیان اینکه مشکلات فضای کسب و کار به دو دسته ملی و استانی تقسیم بندی می شود، تصریح کرد: برخی از مشکلات در سطح ملی برای فضای کسب و کار ایجاد می شود و بخشی دیگر در داخل استان که باید با مطالبه‌گری درست بتوانیم به حل آنها بپردازیم.
رئیس کانون کار آفرینان استان گیلان یکی دیگر از مشکلات در کسب و کار را اعطای تسهیلات خود اشتغالی عنوان کرد و افزود: سیستمی که وام خود اشتغالی را برای اینکه بتواند متقاضی را به هدف کسب و کار انتخابی خود برساند وجود نداشت و صرفا به پرداخت تسهیلات معطوف می شد.
رحیمی ادامه داد: برای اینکه متقاضی بتواند به هدف خود یعتی ایجاد شغل دست یابد پیشنهاد دادیم فردی به عنوان راهبر یا پشتیبان از سوی سازمانهای اعطا کننده تسهیلات خود اشتغالی معرفی کنند تا به این وسیله متقاضی از ابتدا تا انتها اجرای طرح خود حامی فکری داشته باشد.

نرخ سود بانکی ۶۷ درصد است نه ۱۸ درصد/ پول نزول به صورت نقل و نبات وجود دارد

به گزارش دیارمیرزا رحیمی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در استان شرایط رقابتی با سایر استان ها نیست افزود: در کشور ما فقط بانک ها هستند که برای واحدهای تولیدی سرمایه گذاری می کنند در حالی که در کشور های توسعه یافته و یا در حال توسعه شرکتهایی مانند بیمه و ….سرمایه گذاری می کنند.
وی با بیان اینکه حداقل سود بانکها ۶۷ درصد برای هر واحد تولیدی دریافت می کند، گفت: ۲۴ و ۱۸ درصد که عنوان می شود ظاهر دریافتی های بانکها است و در واقعه بیش از ۶۷ درصد سود از واحدهای تولیدی دریافت می کنند.
رحیمی ادامه داد: در قبل از انقلاب اگر ۱۰۰ میلیون سرمایه از بانکها دریافت می کردید با سود ۲۰ درصد بعد از ۵ سال این رقم به ۲۰۰ میلیون تومان می شد اما بعد از انقلاب این رقم به ۴۰۰ میلیون رسید در حالی که دوستان بانکی اعتقاد دارند ساز و کار در بانکها و پرداخت تسهیلات بدون ربا است.
وی افزود: بانکها تسهیلاتی را که به واحدهای تولیدی و کارآفرینان می دهند به این توجه ندارند که تولید اقتصادی زمان مشخصی دارد و متاسفانه بازگشت تسهیلات را ۶ ماهه الی ۳ و ۵ سال می گذارند و همین امر سبب می شود تولید کننده نتواند به درستی واحد اقتصادی خود را راه اندازی نماید و سبب بدهکار شدن واحدها به بانکها می شود.
رحیمی افزود: تا زمانی که در فضای کسب و کار کشور ما پول نزول به صورت نقل و نبات وجود دارد و بانک مرکزی ما توانایی متعادل کردن شرایط پولی را نداشته باشد هیچ تولید کننده ای نمی تواند حقوق واقعی کارگر را بپردازد.
وی با بیان اینکه در کشور نیازمند عدالت اجتماعی در توزیع پول و پرداخت مالیاتها هستیم گفت: متاسفانه دلالها در کشور بدون پرداخت مالیات و چراغ خاموش فعالیت اقتصادی و سود می‌برند و ریالی مالیات پرداخت نمی‌کند اما کار آفرین و کارگری که وضعیتش مشخص است باید مالیات پرداخت نماید. مالیات یکی از اهرم های عدالت اجتماعی است.

تورم نداریم آنچه‌که موجود است سرقت اقتصادی است

به گزارش دیارمیرزا رحیمی با بیان اینکه در کشور تورم وجود ندارد گفت: تورم یعنی اینکه اگر قیمت خودرو و مسکن و کالاها در کشور بالا می رود حقوق کارمند و کارگر هم به همان تناسب بالا رود اما انچه در کشور وجود دارد سرقت اقتصادی است، یعنی پولی از جیبی مردم برداریم و به جیب دلالان خودرو و مسکن و …بریزیم.

وی با بیان اینکه ۱۶ ماه است اقتصاد کشور در اتاق عمل است، گفت: از فروردین سال ۹۷ اقتصاد ایران در اتاق عمل است و هنوز به اصطلاح از اتاق بیرون نیامده است و کشور ما در بلاتکلیفی اقتصادی بسر می‌برد.

رحیمی با بیان اینکه ترامپ بدون حمایت اشکالاتی که در کشور ما وجود دارد نمی‌تواند هیچ غلطی کند و افزود: متاسفانه در کشور ما برای صورت مسئله ها راه حلی پیدا نمی شود و این را باید بدانیم که صورت مسئله دعوای بین کارفرما و کارگر نیست واقعیت مطلب از فضای پولی است و بی نظمی اقتصادی پولی در کشور وجود دارد.

دلالها و نزول خورها در راس اقتصاد کشور هستند

مدیر کانون کارآفرینان گیلان با بیان اینکه توجه به ترامپ و اتحادیه اروپا راه حل نجات اقتصاد نیست گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفع مشکلات مشکلات تحریم از ژنو نمی‌گذرد بلکه از داخل حکومت و اتحاد سه قوهبه وجود می اید.
وی ادامه داد: از دولت و حاکمیت باید بخواهیم که برای معضل دلالها و نزول خورها که در راس اقتصاد کشور قرار دارند مبارزه کنند.

سپرده‌ها در کاخ های بانکی حیف و میل می‌شوند

رحیمی با بیان اینکه صنعت یکی از عوامل اساسی در استان گیلان محسوب می شود افزود: با توجه به اینکه عنوان می شود گیلان استانی کشاورزی است اما در فقط در شهر رشت ۴۵ هزار نفر از سفره صنعت بهره‌مند می شوند.
وی با بیان اینکه بانکی ها عنوان می کنند که سپرده ها در دست تولیدکنندگان حیف و میل شده است گفت: این سپرده ها در دست تولیدکنندگان حیف و میل نشد بلکه در ساختمان های بلند و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی شعبه هایی که شبیه کاخ ها هستند و به جای ۳ نیرو ۱۵ نیروی کار دارد حیف و میل می شود.

رئیس کانون کار آفرینان استان گیلان ادامه داد: ۸۰ واحد تولیدی در استان گیلان به مصادره بانک در آمده است و  بانکها با اینکار واحدها تولیدی را می کشند و اتفاقا هیچ چیزی بدست نمی اورند.

نمی‌خواهم در انتخابات مجلس شرکت کنم

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات استان زمانی برطرف می شود که استانداری قوی داشته داشته باشیم، گفت: استانداری قوی است که با یک تلفن مدیران بانکهای کشور را برای گذاشتن مدیران استانی مورد مواخذه قرار دهند، نه به این گونه باشد که خود استاندار برای اینکه با یک مدیر بانک کشوری بخواهد صحبت کند با منشی او صحبت کند.

رئیس کانون کار آفرینان استان گیلان با اشاره به اینکه بنده آدم سیاسی نیستم و در اقتصاد سالهاست فعالیت می کنم گفت: بنده از همین جا اعلام می کنم که نمی‌خواهم در انتخابات مجلس شرکت کنم و همه نگرانی من وضع موجود اقتصادی در استان است.

دولت یک استاندار بومی، متخصص و کار بلد برای گیلان انتخاب کند

رحیمی افزود: امیدوارم یک‌بار برای همیشه نمایندگان استان، شهر، رسانه و افراد تاثیر گذار در استان گیلان دعوای خود در جناح اصلاح طلبی و اصولگرایی را کنار بگذارند موفقترین و تاثیرگذارترین فردی را که می تواند به بدنه اصلی حاکمیت نزدیک باشد و نیازهای استان را بشناسد را برای استانداری گیلان معرفی و مورد حمایت قرار دهند.

رییس کانون کارآفرینی گیلان با بیان اینکه دولت باید برای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید یک استاندار بومی، متخصص و کار بلد برای گیلان انتخاب کند گفت: اعتقاد دارم همه گیلانیان باید با تشکیل کمپینی در حمایت از انتخاب استاندار بومی از هیات دولت و وزیر کشور این مهم را مطالبه کنند.

Share