افتتاح چندین پروژه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور

تلاش برای ثبت شهر چاف و چمخاله به‌عنوان شادترین شهر کشور | مرکز شهر لنگرود سنگ‌فرش می‌شود

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله دارای مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است، افزود: طرح مطالعاتی شادترین شهر کشور در حال تدوین است تا بتوانیم شهر چاف و چمخاله را به‌عنوان شادترین شهر کشور ثبت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی جمالی نژاد در افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری لنگرود و شهرداری چاف و چمخاله با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل مردمی‌ بودن می‌توانند در امنیت ملی و اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشند، اظهار کرد: خاک‌ریز اول مطالبات مردمی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و کارهای آنها حس تعلق را در بین مردم ایجاد و سرمایه اجتماعی را بالا می‌برد.

 رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با توجه به نقش مهم آنها مظلوم واقع‌شده‌اند، گفت: یکی از چالش‌های موجود بحث اعتماد مردم به‌نظام است که بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری‌ها می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی مردم با مسؤولین را از بین ببرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری لنگرود و شهرداری چاف و چمخاله خلاقانه و نوآورانه است، افزود: وضعیت اقتصادی کشور ویژه و سخت است و اینکه در حال حاضر و بدون پول و کمترین امکانات، بیشترین کارها انجام شود قابل‌ستایش است.

سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان در شهر چاف و چمخاله

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در چند سال اخیر شهرداری و شورای شهر لنگرود اقدامات زیر بنایی خوبی انجام داده‌اند، اظهار کرد: یکی از معضلات بزرگ شهر لنگرود آسفالت معابر بود که در سال گذشته و سال جاری شاهد حجم زیادی از آسفالت خیابان‌ها در سطح شهر لنگرود هستیم.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در لوله‌گذاری سطح شهر مردم و بازاریان لنگرود صبوری و همراهی کردند، گفت: رودخانه، شهر لنگرود را به دونیم تقسیم کرده و ازجمله مشکلات موجود سرازیر شدن فاضلاب شهری به رودخانه است که از مرکز شهر نیز عبور کرده است و تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت پروژه فاضلاب صنعتی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وجود پسماند و زباله‌ها در شهر و روستاها یکی از معضلات کشور است، افزود: احداث کارخانه کمپوست یکی از اقدامات در دست انجام است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و برای تسریع در کار نیاز است که سازمان شهرداری‌ها در تأمین بودجه به شهرداری و شورا مساعدت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر در لنگرود و چاف و چمخاله شاهد رشد در توسعه شهری هستیم، تصریح کرد: درگذشته مردم برای شنا کردن لباس خود را بر روی ساحل گذاشته و شنا می‌کردند ولی امروز مکانی خاص برای شنا بانوان در امنیت و با امکانات مناسب در نظر گرفته‌شده که می‌تواند به‌عنوان الگو در سواحل شمالی قرار گیرد‌.

لاهوتی با بیان اینکه در شهرستان شاهد همدلی و همراهی مردم با مسؤولین هستیم، گفت: شهرداری متعلق به مردم است و مردم سهام‌دار این نهاد عمومی هستند که اعضای شورا و شهرداری باید تلاش کنند مردم در همه امور مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهر چاف و چمخاله در حال سرمایه‌گذاری است، افزود: راه نجات اقتصاد کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و باید راه سرمایه‌گذاران را برای انجام کار هموار کنیم و نباید وقت آنها در بروکراسی‌های اداری تلف شود‌.

مرکز شهر لنگرود سنگ‌فرش می‌شود

شهردار لنگرود نیز با بیان اینکه از آغاز فعالیت خود در شهرداری برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدتی را مدون کردیم، اظهار کرد: احیا محوطه پل خشتی لنگرود و باغ ملی ازجمله برنامه‌های میان‌مدت شهرداری بود که امروز این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

سید مهدی رجایی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر لنگرود آب‌گرفتگی زیاد در زمان باراندگی بود، گفت: لوله‌گذاری سطح شهر یکی از اقداماتی بود که توسط شهرداری انجام شد که نشان داد در جمع‌آوری آب‌های سطحی در بارش‌های گذشته مؤثر است.

وی با اشاره به سنگ‌فرش کردن مرکز شهر لنگرود افزود: در فاز دوم پروژه زیباسازی و بازآفرینی شهری دو طرف میدان انقلاب اسلامی در مرکز شهر لنگرود سنگ‌فرش خواهد شد که این طرح نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

شهردار لنگرود با بیان اینکه در چهار ماه سال جاری ۱۵۰ هزار متر از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر آسفالت شد، تصریح کرد: برای انجام آسفالت ۱۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شد که از این مقدار، تاکنون دوسوم مبلغ مناقصه آسفالت شهری انجام شد و باقیمانده آسفالت نیز در هفته‌های اخیر و در صورت مساعد بودن هوا انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان اعتبارهای استفاده‌شده برای افتتاح پروژه‌ها خاطرنشان کرد: برای سه پروژه لوله‌گذاری آب‌های سطحی، بازآفرینی و زیباسازی محوطه پل خشتی و باغ ملی لنگرود حدود ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

تلاش برای ثبت شهر چاف و چمخاله به‌عنوان شادترین شهر کشور

شهردار چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه این شهر دارای ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی آزاد است، اظهار کرد: با توجه به تردد زیاد مسافران و گردشگران در چاف تلاش کردیم تا در سواحل چاف نیز فضایی جهت استفاده مسافران آماده‌سازی کنیم.

کمیل لاهوتی با اشاره به احداث بندر ویژه اقتصادی در چمخاله گفت: این طرح توسط مجلس تصویب شد که در حال احداث است که قطعاً با اتمام‌ کار و شروع به کار بندر شاهد رشد شهرستان و منطقه و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله دارای مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است، افزود: طرح مطالعاتی شادترین شهر کشور در حال تدوین است تا بتوانیم شهر چاف و چمخاله را به‌عنوان شادترین شهر کشور ثبت کنیم.

شهردار چاف و چمخاله با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی تصریح کرد: افتتاح فاز اول پارک جنگلی توسکا، افتتاح فاز اول طرح سالم‌سازی بانوان در ساحل چمخاله و افتتاح طرح سالم‌سازی دریا در ساحل چاف سه طرح عمرانی شهرداری چاف و چمخاله است که امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

لاهوتی با بیان اینکه استارت این پروژه‌ها از تیرماه سال ۹۷ آغاز و در تیرماه سال جاری شاهد بهره‌برداری آنها هستیم، خاطرنشان کرد: برای پارک جنگلی توسکا پنج میلیارد تومان، پنج میلیارد تومان برای طرح سالم‌سازی دریای چاف و یک میلیارد تومان برای طرح سالم‌سازی بانوان چمخاله از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شد.

گفتنی است، عصر امروز با حضور رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور سه پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری لنگرود شامل لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، پروژه زیباسازی و بازآفرینی شهری و محوطه پل خشتی و باغ ملی لنگرود بااعتبار حدود ۶ میلیارد تومان و سه پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری چاف و چمخاله شامل پارک جنگلی توسکا، طرح سالم‌سازی بانوان در چمخاله و طرح سالم‌سازی دریا در چاف بااعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

عکس: ابوالفضل شکری

Share