شهروندان اماکن نامناسب را به شماره 3000013322 پیامک کنند

تردد معلولان در امکان عمومی گیلان سخت‌تر از دیگر مناطق کشور است

مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: شاخص مناسب سازی اماکن عمومی گیلان برای تردد معلولان ۱۰درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بهزیستی گیلان در گفتگوی ویژه خبری ساعت۲۰ شبکه باران گفت: شاخص مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان در کشور ۳۹درصد و در گیلان ۲۹درصد است.
حسین نحوی نژاد با بیان اینکه مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان بر اساس ۴شاخص ورودی، سرویس بهداشتی، سطوح شیب دار و آسانسور سنجیده می شود افزود:نظارت و ارزیابی این امر در استانها بر عهده ستاد مناسب سازی به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل بهزیستی است.
وی اعلام کرد: شاخص مناسب سازی ورودی اماکن عمومی گیلان برای تردد معلولان ۵۷درصد و در سرویس بهداشتی ۱۰درصد است.
مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه گفت: ۴۶هزار معلول در گیلان مددجوی بهزیستی هستند که ۴۲درصد این افراد معادل ۱۹هزار و ۳۰۰نفر معلول جسمی – حرکتی اند.
حسین نحوی نژاد در پایان اعلام کرد: شهروندان می توانند گزارش های خود را مبنی بر وضعیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد معلولان با شماره ۳۰۰۰۰۱۳۳۲۲ به سامانه معبر پیامک کنند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان نیز در گفتگوی تلفنی با گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران از مناسب سازی معابر عمومی و اماکن عمومی شهرها برای تردد معلولان خبر داد و گفت: در بخش معابر شهری پارک ها، پل ها، محل عبور عابران پیاده، وسایل نقلیه به دنبال رعایت شاخص های مناسب سازی هستیم.
ساحره میرسیدی افزود: نظارت بر مناسب سازی اماکن خصوصی هم بر عهده سازمان نظام مهندسی است.
فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز از خرید ۱۵ اتوبوس با امکانات سوار شدن معلولان، اصلاح و ترمیم ۵خیابان اصلی، ورودی پایانه مسافربری، ۴پارک و بازار شهر رشت خبر داد.

Share