مدیرکل راه آهن شمال 2 مطرح کرد:

آخرین وضعیت تردد قطار گردشگری

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: در حال حاضر هفته‌ای ۳ قطار در مسیر رشت به مشهد و بالعکس در حال حرکت است و در صورت استقبال متقاضیان آمادگی لازم برای افزایش تعداد آن به روزی ۲ قطار هم وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی خدایی از آمادگی اداره کل راه‌آهن شمال ۲ برای سرویس‌دهی بیشتر به مسافران مسیر رشت – مشهد و بالعکس خبر داد و اظهار داشت: در صورت استقبال متقاضیان اداره کل راه آهن شمال ۲ آمادگی لازم برای افزایش تعداد قطارهای مسیر رشت به مشهد به روزی ۲ قطار را دارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ در تشریح نحوه فعالیت و سرویس‌دهی قطار رشت به مشهد و بالعکس در ایام تعطیلات تابستان امسال گفت: با توجه به اینکه مسافران این مسیر از مبدأ استان گیلان در ایام پاییز افزایش پیدا می‌کنند بنابراین احتمالاً حرکت سه قطار در هفته از ایستگاه رشت برای ایام تابستان کفایت می‌کند.

خدایی با بیان اینکه برای مسیر رشت – تهران و بالعکس نیز در صورت وجود متقاضی و مسافر امکان افزایش تعداد قطارها وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر تعداد قطارهایی که در این مسیر مشغول تردد بوده و به امر جابه‌جایی مسافران می‌پردازند جوابگوی نیازها است اما برای افزایش ظرفیت همیشه آمادگی وجود دارد.

وی آخرین وضعیت تردد قطار گردشگری مسیر قزوین – رشت را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با توجه به وجود ابنیه‌های فنی، پل‌ها و تونل‌های متعدد بسیار زیبا و وجود مناظر طبیعی و چشم‌نواز فراوان در مسیر ریلی قزوین – رشت بازدیدکنندگان تاکنون استقبال بسیار خوبی از قطار گردشگری گیلان داشته‌اند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه تاکنون ۵ قطار گردشگری در مسیر ریلی قزوین – رشت تردد کرده است افزود: در تمام دفعات مذکور ظرفیت قطار گردشگری مسیر قزوین – رشت تکمیل بوده به‌طوری‌که می‌توان گفت در هر نوبت تردد آن حدوداً ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر به‌طور مستمر حضور داشتند.

خدایی بهای بلیط قطار گردشگری گیلان را ۲۲۷ هزار تومان برای هر نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی شده بود طرح ایجاد قطار گردشگری در مسیر قزوین به رشت با استقبال مردم همراه شد بنابراین بسترهای لازم برای افزایش تعداد این قطارها همزمان با افزایش تعداد متقاضیان فراهم می‌شود.

وی بازدید مسافران از جاذبه‌های میراث فرهنگی و روستایی گیلان، بازارچه سنتی و دریاچه منجیل را از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده در قطار گردشگری اعلام کرد و افزود: با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه گردشگری می‌توان قدم‌های مثبتی را در راستای رونق این صنعت در استان گیلان برداشت.

Share