امام جمعه آستارا:

تخریب شورای نگهبان حرام است | شخص با حجاب از آزار و اذیت در امان است

حافظ نیا یک علت دیگر را در امان ماندن شخص با حجاب از آزار و اذیت دانست و گفت: فرد با حجاب در معرض چشم های آلوده و شوم قرار ندارد و حفظ عزت و کرامت زنان مفهوم این عمل است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت و حدیثی از ایشان در باب تقوا گفت: بنا به فرمایش امام رضا (ع) امر خداوند سه چیز در کنار یکدیگر بوده که اولین آن امر به نماز و زکات است.

حافظ نیا اقامه نماز، حسابرسی مالی و شرعی را امر خداوند به مومنان دانست و بیان کرد: مومن باید در کنار حسابرسی مالی، حسابرسی شرعی آن را نیز داشته و زکات خود را بپردازد.

وی دومین مورد را شکرگزاری از خداوند و شاکر والدین بودن دانست و عنوان کرد: مومن باید شکرگزار خداوند بوده و از پدر و مادر خود شاکر باشد.

خطیب جمعه آستارا امر سوم خداوند را صله رحم و تقوا دانست و تصریح کرد: مومن باید ترس از خدا داشته و تقوا را در دستور کارش قرار دهد، دستور الهی عدم قطع رحم بوده و گناه کبیره محسوب می شود، همچنین مالی که پدر و مادر را از فرزند و برادر از خواهر جدا کند بی ارزش و بیهوده است.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به جمعه ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب رضاخان در سال۱۳۱۴ با نام هفته عفاف و حجاب گفت: دیروز در بیش از ۴۰۰ شهرستان کشور همایش عفاف و حجاب برگزار شد، مسئله حجاب دستور شرع مقدس دین اسلام برای در امان ماندن زنان است.

حافظ نیا یکی از فلسفه های حجاب را به فرمایش خداوند بر عفت و پاکدامنی دانست و عنوان کرد: زنان با حجاب به پاکدامنی و عفت شناخته می‌شوند و تصور جامعه از دختر محجبه عفت و حیا است.

وی یک علت دیگر را در امان ماندن شخص با حجاب از آزار و اذیت دانست و گفت: فرد با حجاب در معرض چشم های آلوده و شوم قرار ندارد و حفظ عزت و کرامت زنان مفهوم این عمل است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به قیام مسجد گوهرشاد گفت: برای حفظ حجاب انسان های بسیاری شهید شده اند، با نگاه به عموم وصیت نامه شهدا اهمیت مسئله حجاب را می توان دید، یکی از دلایل تقدیم خون شهید حفظ کرامت دختران و عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به فرارسیدن ولادت امام رضا(ع) و تبریک این روز گفت: زیارت این امام عزیز را برای همه مومنان آرزو می کنم و امام هشتم یک مرکز وحدت معنوی برای ایرانیان است.

حافظ نیا با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی به زحمتکشان این عرصه گفت: کار بسیار سنگین این عزیزان بر هیچ کسی پوشیده نیست و این تلاش ها و از جان گذشتگی ها باید مورد قدردانی قرار بگیرد.

وی تأمین اجتماعی را یک پشتوانه برای همه افراد جامعه دانست و بیان کرد: خدمات تامین اجتماعی منحصر به پرداخت حقوق نمی شود و نیاز امروز و پشتوانه فردا بوده و آسایش برای خانواده‌ها است.

حافظ نیا با اشاره به چهارشنبه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی گفت: اهمیت شورای نگهبان در وظیفه حفاظت از نظام با جلوگیری از ورود افراد غیر صلاحیت دار به مجلس و قوه مجریه است و باید این را به جد پیگیر بوده و سختگیرانه باشد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان باید در تایید صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری سختگیرانه عمل کند، این نهاد حافظ نظام و مفسر قوانین شرعی نظام است، دشمن همواره برای تخریب این نهاد از هیچ تلاشی دریغ نکرده و عده‌ای در داخل نیز مغرضانه شورای نگهبان را تخریب می‌کنند که این عمل شرعاً حرام است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به وضعیت روحانی خستگی ناپذیر مقاومت شیخ زکزاکی گفت: علی‌رغم اثبات بی گناهی ایشان دولت نیجریه از آزاد کردن این شیخ خستگی‌ناپذیر امتناع می کند، شیخ زکزاکی برای اسلام شش تن از پسران خود را تقدیم کرده و این کم چیزی نیست.

وی با اشاره به سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در این قضیه گفت: اینها از عربستان و صهیونیست‌ها دستور می گیرند و باید به این مسئله ورود کرد، مجامع بین‌المللی باید به حکومت نیجریه اعمال فشار کنند زیرا آزادی بی قید و شرط این شیخ بزرگوار درخواست شیعیان است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به گام دوم جمهوری اسلامی ایران در برابر بدعهدی اروپایی ها گفت: ایران با توجه به عدم توجه به مهلت ۶۰ روزه توسط اروپایی‌ها سطح غنی سازی را به ۴/۵درصد تا امروز رسانده و با اعلام مسئولین در صورت عدم عمل به تعهدات برجام توسط اروپایی‌ها این غنی سازی به ۲۰ درصد و بالاتر هم می‌رسد.

حافظ نیا افزود: ملت ایران خواستار ایستادگی دولت در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند و بدانید مردم همواره پشتیبان شما خواهند بود.

وی با اعلام حمایت از هرگونه برخورد قانونی با مظاهر فساد از قبیل کشف حجاب، سگ گردانی، بی‌حجابی و وضعیت بد برخی رستوران‌ها گفت: پخش موسیقی زنده و سرو مشروبات الکلی در برخی رستوران‌ها قابل تحمل نبوده و گردن اینها باید شکسته شود‌. بنده از هرگونه اقدام قانونی قوه قضاییه و نیروی انتظامی حمایت می‌کنم، پشتیبان شما مردم بوده و از هیچ چیزی نترسید، شما سرباز ولایت هستید و در این مسیر با قدرت پیش بروید.

Share