مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان:

تحولات و رخدادهای اخیر منطقه کارگاه آمریکاشناسی ملت‌ها است

امیر محمدپور تحولات و رخدادهای اخیر را کارگاه آمریکاشناسی پیشِ‌روی ملت‌ها قلمداد و تصریح کرد: ما امروز در فضای جنگ تمام‌عیار با آمریکا و جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستیم دشمنان ما بر این باور بودند که هرچه فشار را تشدید کنیم، ایرانی‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت با حضور امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت معاونین فرمانداری و جمعی از بخشداران، مدیران و روسای ادارات و نهادهای این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و مقام آیت الله شهید بهشتی اظهار داشت: آیت الله شهید بهشتی، یکی از چهره‌های درخشان و برجسته انقلاب اسلامی ایران است که در به ثمر رسیدن این نهضت عظیم قرن، نقش حساسی داشته و طبق فرمایشات رهبری وقتی آقای بهشتی زنده بودند از همه توان و ظرفیت خودشان برای اعتلای اسلام استفاده کردند و شهادتشان هم به همینگونه برای اعتلای اسلام موثر شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان تحولات و رخدادهای اخیر را کارگاه آمریکاشناسی پیشِ‌روی ملت‌ها قلمداد و تصریح کرد: ما امروز در فضای جنگ تمام‌عیار با آمریکا و جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستیم دشمنان ما بر این باور بودند که هرچه فشار را تشدید کنیم، ایرانی‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، اما با تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی مفروضات آنها فرو ریخت.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: آمریکا با همراهی جبهه دشمنان انقلاب با استفاده از فضای های عملیات سایبری، تحرکات نظامی و عملیات رسانه ای جنگی تمام عیار با کشورمان را دنبال می کند و همچنین دشمن، تمامی فشار های اقتصادی را به کشور تحمیل کرده است.

محمدپور با اشاره به اینکه امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است، گفت: این تهدیدات ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه ما و همچنین ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری در افکار عمومی در راستای استراتژی جنگ اقتصادی و تحریک بازار ما است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: وقتی اهداف رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه بررسی کردیم دیدیم رژیم منحوس صهیونیستی زیرساخت های تهیه و تولید آب مورد نیاز و شبکه فاضلاب را هم هدف نظامی خود قرار داده بودند، زیرا اگر تولید آب و جمع آوری فاضلاب با مشکل روبرو شوند مردم ناراضی می شود و هدف آنها از این حملات غیر قابل کنترل کردن مردم است.

وی گفت: امروزه هم ارتش یمن برای دفاع از مردم مظلوم این کشور نقاط حساس زیرساختی عربستان را مورد هدف قرار می دهد.

محمدپور به رابطه تهدیدات و پدافند غیرعامل پرداخت و عنوان کرد: پدافند غیرعامل یک رابطه مستقیم با تهدیدات دارد و باید اثر تهدید را خنثی کند به تعبیری وظیفه پدافند غیر عامل صیانت از این سه مؤلفه است، حفاظت از مردم، حفاظت از زیر ساخت‌های کشور، حفاظت از نظام مدیریتی و حکمرانی کشور.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه حفاظت از اعتبار ملی نیز جزء وظایف حفاظتی مجموعه پدافند غیرعامل در این استان است خاطرنشان کرد: امروز اهمیت کار ما آنقدر زیاد است که یک پهپاد جاسوسی بیگانه که ۴ صبح وارد کشور شده بود به راحتی شکست می‌خورد.

محمدپور افزود: شورای پدافند غیرعامل استان گیلان بنا دارد تا یک شناسنامه اطلاعاتی برای هر شهرستانی در این استان تهیه کند و ما باید از این طریق از داشته‌ها، دارایی‌ها و حتی نیروی انسانی‌ خود اطلاعات داشته باشیم تا در یک زمان اضطراری اعم از حوادث مختلف از آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای زیرساخت‌های با طبقه‌بندی مهم و حساس بسیاری است خاطرنشان کرد: اقدامات عمومی و تخصصی در حوزه مربوط به خودمان، رزمایش‌ها و مانورها، جریان بازدید‌ها جزء برنامه‌ها و اقدامات مهم است.

شایان ذکر است در این جلسه میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت به سخنرانی پرداخت و حاضرین در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین در پایان این جلسه حکم صادره از سوی رئیس شورای پدافند غیرعامل استان به فرماندار رشت اهدا گردید.

 

Share