امام جمعه آستارا:

بیان اهمیت نماز جمعه و فلسفه آن برای نسل جوان | مطالبات حقیقی مردم از تریبون نماز جمعه بیان شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت با توجه به کارکرد های نماز جمعه از زمان نبی اکرم (ص) را اولویت سیاست این ستاد دانست و تصریح کرد: باید خدمات و دستاوردهای نماز جمعه برای کشور کاملاً بیان شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه گفت: به همین مناسبت و طبق دستور رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه کشور ستادی در شهرستان با حضور افراد و شخصیت‌های مورد تایید تحت عنوان ستاد بزرگداشت شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا هدف از برگزاری این برنامه ها را دو مورد اساسی دانست و بیان کرد: یکی جریان سازی پیرامون بازیابی هویت نماز جمعه به خصوص برای قشر جوان است تا اهمیت نماز جمعه و فلسفه آن را شناخته و آگاه شوند.

وی دومین هدف را ارتقای ظرفیت هدایتگری ملی و فراملی نماز جمعه دانست و عنوان کرد: عکس العمل رسانه ‌های معاند علیه نماز جمعه این شهرستان به مراتب مشاهده شده و خطبه‌های نماز جمعه به قدری تأثیرگذار هستند که دشمنان ما تا این اندازه ناراحت و عصبانی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت با توجه به کارکرد های نماز جمعه از زمان نبی اکرم (ص) را اولویت سیاست این ستاد دانست و تصریح کرد: باید خدمات و دستاوردهای نماز جمعه برای کشور کاملاً بیان شود و نقش این قرارگاه مهم فرهنگی در جایگاه ملی و فراملی را تبیین کنیم.

وی اصلاح نگرش مطالبات حقیقی مردم را از دیگر سیاست‌های این ستاد دانست و اظهار کرد: گاهی نگاه های سطحی به این نهاد می شود، نگرش مردم و مطالبات حقیقی آنها را باید تقویت کرده و خواسته های دینی و سیاسی (نه به معنای احزاب) افراد باید بیان شود تا خروجی مناسبی داشته باشد.

حافظ‌نیا قدرشناسی از تلاش های خالصانه ائمه جمعه و کارگزاران این شبکه نورانی را از دیگر سیاست‌های این ستاد دانست و عنوان کرد: از سال ۵۹ اولین نماز جمعه آستارا به امامت حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد امام جمعه وقت شهرستان تا به امروز شخصیت های بسیاری برای برپایی این آیین عبادی و سیاسی تلاش کرده و بازسازی نماز جمعه در آیات قرآن از دیگر سیاست های این ستاد است.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی نماز جمعه خوانده می شود ولی در تراز انقلاب اسلامی نیستند و سیاست دیگر معرفی و تجلیل از چهره های ماندگار و مفاخر نماز جمعه در طول این ۴۰ سال است.

حافظ نیا مخاطبان این برنامه را در سه گروه دانست و اظهار کرد: عموم مردم به خصوص جوانان، نخبگان جامعه و کارگزاران نمازجمعه مخاطبان این برنامه بوده و باید با برنامه‌ریزی مناسب به نحو احسن فعالیت‌های این ستاد را انجام داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به طور مرتب انجام شود، برگزاری مسابقه کتابخوانی در تفسیر سوره جمعه، برگزاری کمیته فرهنگی تبلیغ در استان، برگزاری کمیته خبری و رسانه‌ای، برگزاری جلسات مکرر با دیگر کارگزاران نماز جمعه، تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور اصحاب رسانه، فضاسازی شهری در هفته منتهی به پنجم مرداد، تجلیل از ائمه جمعه سابق، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر مرتبط، انجام ویزیت رایگان، اجرای سرود نماز جمعه توسط دانش آموزان، استقرار میز خدمت، توزیع هدایای فرهنگی، برپایی غرفه عکاسی از نمازگزاران، برگزاری برنامه‌های مرتبط با شهدای محراب با عنوان “ستارگان محراب”، فراخوان برگزاری همایش نماز جمعه با همکاری حوزه و دانشگاه و استفاده از تجارب پیشکسوتان حوزه نماز جمعه از مهمترین برنامه‌ها و شیوه نامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه است.

امام جمعه آستارا نگاه به نماز جمعه را نگاه به رهبری دانست و گفت: توجه به نماز جمعه وظیفه خطیر مومنان بوده و باید با کمک ملت غیور و انقلابی برنامه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه با هدف خدایی و به نحو احسن انجام شود.

ائمه جمعه سنجیده سخن بگویند

صالحی امام جمعه موقت آستارا نیز در این جلسه یکی از موارد مهم مورد توجه در عرصه نماز جمعه را تلاش برای نزدیک کردن این نهاد با مردم دانست و گفت: ائمه جمعه باید با مطالعه روزمره سخنان خود را سنجیده انتخاب کرده و به گونه ای سخن بگویند که در مسیر آرمان‌های نظام مشاهده شود، این بزرگان باید انتقادات خود را با حفظ جایگاه شأن و شخصیت خود بیان کرده و در برخی موارد مورد شادی دشمنان نشوند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share