کشتی یو‌اس‌اس باکسر نیز به‌منظور حفظ امنیت خود و خدمه اقدام دفاعی انجام داد

بیانیه وزارت دفاع آمریکا درباره سرنگون کردن پهباد بر فراز تنگه هرمز

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد: «حوالی ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع بال ثابت به کشتی آبی-خاکی یواس‌اس باکسر که در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود، نزدیک شد و در محدوده خطرناکی قرار گرفت. کشتی یو‌اس‌اس باکسر نیز به‌منظور حفظ امنیت خود و خدمه اقدام دفاعی انجام داد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه به وقت محلی مدعی شد که یکی از ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرده است.

دونالد ترامپ در آغاز سخنرانی خود در کاخ سفید به حاضران گفت: «پیش از آغاز سخنرانی می‌خواهم شما را در جریان حادثه‌ای که امروز در تنگه هرمز اتفاق افتاد، قرار دهم. امروز کشتی یو‌اس‌اس باکسر که یک شناور آبی‌-خاکی تهاجمی است، علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله ۱۰۰۰ یاردی (۹۰۰ متری) آن پیشروی کرده و چندین هشدار را نادیده گرفته بود، اقدام دفاعی انجام داد و پهپاد را بلافاصله نابود کرد.»

دقایقی بعد وزارت دفاع آمریکا بیانیه‌ای در مورد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا صادر و بدون اشاره به اینکه پهپاد سرنگون شده ایرانی بوده است، ماجرا را تشریح کرد.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه ادعا کرده است: «حوالی ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع بال ثابت به کشتی آبی-خاکی یواس‌اس باکسر که در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود، نزدیک شد و در محدوده خطرناکی قرار گرفت. کشتی یو‌اس‌اس باکسر نیز به‌منظور حفظ امنیت خود و خدمه اقدام دفاعی انجام داد.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون در نیویورک به سر می‌برد، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ادعای ترامپ مبنی بر سرنگون شدن پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز گفت: «ما خبری مبنی بر اینکه امروز پهپادی از دست داده‌ایم، نداریم.»

Share