رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تشریح کرد:

برگزاری «پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر» در گیلان+ جزئیات

پارسا به برگزاری «پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر» در استان گیلان اشاره کرد و گفت: جشنواره ابوذر توسط بسیج رسانه شکل گرفته است و به صورت ملی و سراسری برگزار می‌شود که رسانه‌ها می‌توانند آثار خود را در زمینه گفتمان انقلاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه موظف است با مردم و مسئولبن تعامل داشته باشد و از این طریق مشکلات جامعه را رفع کند.

۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان نبرد رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان نبرد رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: امروز نوک پیکان فتنه‌های غرب علیه جمهوری اسلامی است.

پارسا همچنین ادامه داد: رسانه‌های انقلابی با تشکیل یک جبهه رسانه‌ای باید هجمه‌های دشمن به مردم معرفی کنند.

همه باید با وحدت یک مسیر را انتخاب نماییم

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه باید از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم، افزود: همه باید با وحدت یک مسیر را انتخاب نماییم و از چپ و راست جدا باشیم تا بتوانیم مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

برگزاری «پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر» در گیلان

پارسا به برگزاری «پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر» در استان گیلان اشاره کرد و گفت: جشنواره ابوذر توسط بسیج رسانه شکل گرفته است و به صورت ملی و سراسری برگزار می‌شود که رسانه‌ها می‌توانند آثار خود را در زمینه گفتمان انقلاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۵ آذرماه ۹۸ عنوان کرد و افزود: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۲۱ دی ماه امسال و همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اظهار داشت: پنجمین دوره جشنواره ابوذر ویژه مطبوعات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها با محوریت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب، دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران بسیج، بصیرت، دشمن شناسایی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی برگزار می‌شود.

«بیانیه گام دوم انقلاب» بخش ویژه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر است

پارسا با اشاره به اینکه «بیانیه گام دوم انقلاب» بخش ویژه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر است، تأکید کرد: «بیانیه گام دوم انقلاب» مربوط به فردای انقلاب اسلامی است و از تمام اصحاب رسانه انتظار می‌رود در بخش‌های مختلف خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت مقاله و موشن گرافی مطالب و آثار خود را ارائه دهند.

برگزاری نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات حسینی

وی با بیان اینکه گیلان یکی از سه قطب رسانه‌ای کشور است، اظهار کرد: نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات حسینی با عنوان جشنواره «زائر خبرنگار اربعین حسینی» برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان همچنین در ادامه با بیان اینکه امسال در ایام پیاده روی اربعین حسینی تیم خبری از خبرنگاران گیلان به کربلا و نجف اعزام می‌شوند، گفت: آثار افرادی که خبرنگاران نیستند نیز به صورت عکس و دلنوشته در این جشنواره شرکت داد می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ آبان ۹۸ است.

پارسا با اشاره به اینکه در سالیان گذشته بسیج رسانه فعالیت‌هایی را اعم از رزمایش امر به معروف و حافظان حجاب را برگزار کرده است، گفت: در این رزمایش حدود ۳۶۰ رسانه شرکت داشته اند.

راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه دریای خزر

وی همچنین اظهار داشت: معرفی رسانه‌های یاور فلسطین برای اولین بار با همراهی ۷ رسانه، ۳ پایگاه خبری و یک روزنامه برگزار شد.

پارسا با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از طلاق و اعتیاد برای سردبیران، اعضای هیئت تحریریه و خبرنگاران در دستور کار است، اظهار کرد: به امید اینکه با ترویج و آگاهی رسانی بتوانیم جامعه را به سمت درستی سوق دهیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران حاشیه دریای خزر خبر داد و تصریح کرد: این اتحادیه با حضور استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان تشکیل می‌شود و دبیرخانه دائمی این اتحادیه در استان گیلان خواهد بود.

وی انتقال امید در جامعه به دور از سیاه نمایی را از وظایف رسانه‌ها دانست و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری مقدماتی _حرفه‌ای و مقدمات حرفه‌ای ویژه غرب استان گیلان، برگزاری آموزش خبرنگاران بسیج مساجد و محلات برای برنامه یاور محله، آموزش ویژه خانم‌های خانه دار، آموزش خبرنگاران ویژه مدیریت بحران، اجرای پویش سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ مسجد استان گیلان از دیگر اقدامات بسیج رسانه استان گیلان است.

پارسا در انتها خاطرنشان کرد: مسابقه عکس با موضوع تشییع شهدای تازه تفحص شده در حال داوری است در روز خبرنگار نتیجه مسابقه اعلام میشود و از ۳ رسانه برتر تجلیل خواهد شد.

Share