عضو شورای شهر کرج: اختلاف طبقاتی را به زیرِ زمین نکشانیم‌

برای فردی که فوت کرده چه فرقی می‌کند قبرش نورگیر و دوبر باشد؟ ‌

سارا دشتگرد، عضو شورای شهر کرج گفت: با افزایش نامتعارف قیمت قبور در قطعات مختلف آرامستان، اختلاف طبقاتی را به زیر زمین نکشانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سارا دشتگرد در صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر کرج که امروز یکشنبه نهم تیرماه برگزار شد، با اعتراض به افزایش نامتعارف قیمت قبر در برخی قطعات آرامستان‌های کرج اظهار کرد: چرا قیمت قبر در برخی قطعات باید ۱۱ درصد افزایش داشته باشد و در برخی قطعات ۴۴ درصد؟

وی ادامه داد: برای فردی که فوت کرده چه فرقی می‌کند قبرش نورگیر، دوبر و … باشد؟

وی افزود: با این اختلاف فاحش بین قیمت قبور این حس را به مردم القا می‌کنیم که مرده‌های افراد فقیر هم با مرده‌های طبقه ثروتمند فرق دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف انقلاب از بین بردن اختلاف طبقاتی بود ولی حالا داریم به سمتی می‌رویم که هم روی زمین و هم زیر زمین شاهد تبعیض و اختلاف طبقاتی هستیم.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: حتی اگر ۸۰ درصد متوفیان کرج شامل افزایش قیمت ۱۱ درصدی باشند هم عادلانه نیست که قبور با نرخ متفاوت فروخته شود.

وی تاکید کرد: بارها و بارها تاکید کردیم در شرایط فعلی که هزینه‌های معیشتی بالاست و مردم پول ندارند گوشت بخرند لااقل قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس را افزایش ندهید ولی این نظرات راه به جایی نبرد.

دشتگرد گفت: حالا مردم نه می‌توانند گوشت بخورند نه با تاکسی و اتوبوس جابه جا شوند و خیلی‌ها ناچارند با پای پیاده خیابان‌ها را طی کنند.

وی گفت: در این شرایط و با این افزایش قیمت قبور مردم حتی دیگر نمی‌توانند بمیرند و انتظار می‌رود عدالتی لااقل در قیمت‌گذاری قبرها در نظر گرفته شود.

Share