بیانیه هیات وزیران عربستان سعودی:

با هرکسی که در مراسم حج شعار سیاسی یا فرقه‌گرا بدهد برخورد می‌کنیم

هیأت وزیران سعودی در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه بیان شعار سیاسی در مراسم حج هشدار داد و تهدید به برخورد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هیأت وزیران سعودی امروز (سه‌شنبه) به ریاست ملک سلمان در کاخ «السلام» در جده برگزار شد و پس از پایان جلسه «ترکی بن عبدالله الشبانه» بیانیه‌ای در خصوص موضوعات طرح شده صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در بخشی از این بیانیه از حجاج بیت‌الله الحرام خواسته شد تا اوقات خود را صرف انجام مناسک حج کرده و با رعایت حال برادران‌شان، حرمت اماکن مقدسه و فضای روحانی آنها از استفاده از هر گونه شعارهای سیاسی یا فرقه‌گرا که فضای حج و آرامش حجاج را متکدر می‌کند، اجتناب کنند.

در بیانیه شورای وزیران سعودی که از سوی ترکی بن عبدالله الشبانه، وزیر اطلاع رسانی این کشور اعلام شد، تاکید شده که این گونه رفتارها به هیچ‌ وجهی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: تمامی اقدامات لازم این باره اتخاذ و طبق نظام و دستورات ذیربط با هر کسی که به این گونه رفتارها اقدام کند، مقابله خواهد شد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز نیز در جلسه شورای وزیران سعودی ضمن خوش‌آمدگویی به حجاج بیت الله الحرام که طی اولین کاروان‌ها برای ادای مناسک حج، وارد سعودی شده‌اند، از خداوند برای آنها توفیق در انجام مناسک حج و قبولی آرزو کرد.

در این راستا پادشاه سعودی به بخش‌های مختلف دولتی و محلی این کشور دستور داد تا طبق معمول هر سال و همان طوری که از زمان تاسیس سعودی و رسیدن این کشور به افتخار خدمت‌رسانی به حجاج انجام شده، تمام تلاش‌های‌شان جهت تسهیل و خدمت‌رسانی به تمامی حجاج را به کارگرفته امنیت، ثبات و آرامش را در خدمت به حجاج فراهم کنند.

گفتنی است مراسم «برائت از مشرکین» طبق عقاید فرقه وهابیت و فتوای «عبدالعزیز بن باز» بدعت محسوب شده و حرام است. دولت سعودی نیز در طول سالیان گذشته تلاش بسیاری برای ممانعت از برگزاری این مراسم و سر دادن شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است.

Share