سرپرست استانداری گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کرد:

با حمایت از تولیدات گیلان، حقوق مصرف کنندگان بیشتر تامین می‌شود

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: با حمایت از تولیدات استان، حقوق مصرف کنندگان بیشتر تامین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: با وجود فراز و نشیب‌‌ها و تلاطم در بازار مصرف بعضی از کالاها در اواخر سال گذشته، در سایه تلاش‌های مدیران ذی ربط و فعالان اقتصادی، اصناف و همکاری‌ های خوب مردم نجیب استان، چالش های کمتری در تولید و توزیع شاهد بوده ایم.

سرپرست استانداری گیلان یکی از دلایل این موفقیت ها در استان وجود زنجیره و چرخه تولید در بخش کشاورزی خصوصا مرغ و همکاری تولید کنندگان و حمایت سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: مدیران اقتصادی متناسب با وظایف خود با رصد و نظارت مستمر بازار تلاش کنند از کمبود کالاهای اساسی و ضروری مردم به جد پیشگیری نمایند.

زارع با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حمایت از تولید و فرآورده‌های داخلی و عرضه خدمات و نظارت بر قیمت ها و تعدیل آن هاست تصریح کرد: این سارمان با استفاده از نظرات و اطلاعات میدانی استان ها در اتخاذ تصمیمات میتواند موفق تر باشد.

سرپرست استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط خصوصا صنعت معدن تجارت و تعزیرات حکومتی با تشدید نظارت و فعال تر کردن تیم‌های نظارتی در کنترل قیمت ها جدیت بیشتری داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور نیز در این نشست با اشاره به نوسان قیمت برخی از کالاها در کشور عنوان داشت: با پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ برای مصرف کننده مصوب شده که بزودی اعلام میشود و هر قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده خلاف در حکم خلاف مصوبات تنظیم بازار و خلاف مقررات بوده و براساس قانون تعزیرات توسط بازرسان استانی برخورد خواهد شد.

عباس تابش یادآور شد: با توجه به اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، شرکت بازرگانی ایران و جهاد کشاورزی شکر به اندازه کافی به استان‌ها تخصیص داده شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

Share