رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

ایران‌خودرو و سایپا حیات خلوت برخی مسؤولان شده|همه باید در اتاق شیشه‌ای بنشینند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان داخلی بلای جان مردم شده‌اند گفت: ایران خودرو و سایپا حیات خلوت برخی از مسؤولان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، امیر خجسته در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مجلس و مردم مبارزه با فساد اقتصادی را در دستور کار قرار گیرند اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ با انتقاد از سران قوا خواست برای مبارزه با فساد اقتصادی عملی وارد شوند.

وی با بیان اینکه نظارت مجلس را در رأس امور قرار می‌دهد افزود: نماینده مجلس در همه امور باید اظهار نظر کند و نباید در برابر اتفاقات کشور سکوت کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ هر سه قوه را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد تصریح کرد: مردم هر شکایتی از سه قوه داشته باشند می‌توانند به این کمیسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه پیرو مطالبه نماینده ولی فقیه در استان از نمایندگان برای بیان عملکرد مبارزه با فساد در دفتر آیت‌الله شعبانی حاضر شدیم افزود: چرا صدا و سیما اجازه نمی‌دهد گزارش مبارزه با فساد را ارائه دهیم؟

خجسته با بیان اینکه مجلس وظیفه تذکر، سوال، عدم کفایت و تحقیق و تفحص را دارد تصریح کرد: اگر مجلس از این ظرفیت‌ها استفاده نکند و سکوت کند، مجلس بی‌خاصیتی خواهد بود.

در خصوص اموال مسؤولان نیز باید شفاف‌سازی شود

وی با بیان اینکه وقتی دلار افزایش یافت، مجلس ورود کرد و وزیر استیضاح شد ادامه داد: وزیری که داشت استیضاح می‌شد، استعفا داد و به وزارتخانه دیگر رفت، مجلس نباید رأی اعتماد می‌داد که هنوز پیگیر آن هستیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس با اشاره به اینکه فساد اقتصادی مانند موریانه پایه‌های نظام را می‌خورد که باید مراقب باشیم خاطرنشان کرد: در مدت نمایندگی ۴۴۸ تذکر، ۲۲۶ سوال از وزرا، ۹ مورد تحقیق و تفحص انجام دادم که ۱۰۰ مورد دیگر نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تذکر، سؤال وزیر ارتباطات، وزارت اقتصاد و دارایی نیز در دستور کار است گفت: مجلس معامله‌گر نیست، تحقیق و تفحص را از مجلس را نیز آغاز کردیم و با هیچ کس رودربایستی نداریم.

خجسته با اشاره به اینکه همه باید در اتاق شیشه‌ای بنشینند اظهار کرد: آرای نمایندگان باید شفاف باشد، در خصوص اموال مسؤولان نیز باید شفاف‌سازی شود و مشخص شود فلان وزیر سرمایه‌های کلان خود را از کجا آورده است؟

وی با بیان اینکه مبارزه نکردن با فساد باید تعجب‌آور باشد نه مبارزه با فساد افزود: مجلس باید قدرتمندانه ورود کند و در مقابل فساد بایستد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را در دوره نهم مجلس آغاز کردیم تصریح کرد: ۳۰ هزار برگ سند از تحقیق و تفحص بنیاد شهید تهیه و ۳۶ پرونده در قوه قضاییه ایجاد شد که همچنان در جریان است.

کشف و افشای یک‌هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان تسهیلات مشکوک

وی با بیان اینکه کشف و افشای یک‌هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان تسهیلات مشکوک و وصول که با وثایق و تضامین جعلی، چک، سفته، ضعیف و ناکافی در بانک دی پرداخت شده بود، صورت گرفت ادامه داد: این مبلغ به طور کامل به بیت المال بازگردانده شد و علاوه بر آن ۵ هزار میلیارد تومان نیز کشف و افشا شد که مبلغ قابل توجهی از آن بازگشته است.

خجسته با بیان اینکه ۴۳۳ میلیون درهم از صرافی دی به دبی رفته بود که بازگردانده شد خاطرنشان کرد: مدیر بانک دی برکنار و سلب صلاحیت حرفه‌ای شد و از غارت بیت‌المال جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع اختلاس داریم که در یکی پول مردم را غارت می‌کنند و در دومی افرادی وقت مردم را گرفته و کار نمی‌کنند در ادامه گفت: به اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز ورود کردیم که مشخص شد ۱۴ هزار میلیارد تومان به غارت رفته که بخش عمده‌ای از آن بازگردانده شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه خودروسازان داخلی نیز بلای جان مردم شده‌اند تصریح کرد: ایران خودرو و سایپا حیات خلوت برخی از مسؤولان شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسأله گمرک، فرودگاه همدان و سیلو ورود کردیم ادامه داد: سازمان خصوصی عملکرد مطلوبی ندارد به طوری که سیلوی همدان بدون برگزاری مزایده و به یک دهم قیمت واگذار شده بود که ورود کردیم و آن را برگرداندیم.

خجسته با بیان اینکه یک باند زمین‌خواری همدانی و اصفهانی نیز کشف و افشا شد خاطرنشان کرد: یکی از این افراد در اصفهان دستگیر شده است.

Share