نفوذ به روایت محمدرضا زائری:

اگر دنبال نفوذی‌ها می‌گردید دنبال پرچم آمریکا و کت‌وشلوار شوروی یا کلاه اسراییل و کراوات انگلیس نباشید!

محمدرضا زائری در یادداشتی نوشت: نفوذی یعنی کسی که در حساس‌ترین موقعیت‌ها در لباس دوست و با ظاهر خودی دارد بی سروصدا ضربه‌های عمیق را به ریشه می‌زند، اگر دنبال نفوذی‌ها می‌گردید دنبال پرچم آمریکا و کت و شلوار شوروی یا کلاه اسراییل و کراوات انگلیس نباشید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا زائری در یادداشتی با نام «نفوذی‌ها بیکار نیستند» به داستان نفوذ در تاریخ چهل ساله انقلاب ایران پرداخته است. او درباره نفوذ و نفوذی‌ها در ایران تاکید دارد که همیشه هم نباید راه دور رفت و بعضی مواقع هم باید به همین اطراف نگاه کرد. زائری در این یادداشت نوشت: چهل سال پیش تقریبا هیچ‌کس به سقوط رژیم شاهنشاهی و پیروزی سریع انقلاب امیدی نداشت و حتی مبارزان و رهبران قیام نیز تصور می کردند نتیجه گرفتن از تلاش ها و مجاهدت ها چندین سال طول خواهد کشید.

جریان های مخالف انقلاب که از پیروزی قیام مردم مسلمان و شکل گرفتن یک نظام انقلابی مردمی و مستقل با هویت اسلامی خوشنود نبودند با تمام تفاوت ها و اختلاف هایشان از سلطنت طلب شاه پرست تا منافق مجاهد خلق و چریک فدایی و توده ای به مرور همه در یک نقطه اشتراک نظر و اتفاق هدف پیدا کردند و آن ضربه زدن به این نظام نوپا بود.

در آن موقعیت و شرایط حساس، انواع مشکلات از اختلاف های داخلی و آشوب های مناطق مرزی تا ماجرای لانه جاسوسی و آغاز جنگ تحمیلی همه فضایی پرتنش و پر حادثه به وجود آورده بود.

ناشی گری ها و نابلدی های خیرخواهان در کنار قصور ها و تقصیرهای نیروهای خودی از یکطرف و فقدان چهره های شاخص و توانا مانند شهید بهشتی و مشکلات جدید و تهدیدهای دشمن از سوی دیگر فراغت و فرصتی برای تثبیت وضع جدید باقی نمی گذاشت.

در چنین وضعیت ملتهب و آشفته ای هم نیروهای مخالف و افراد غیر معتقد به آرمانهای انقلاب و عناصر تشکیلات فراماسونری و بهایی ها و وابستگان صهیونیست ها و عوامل منافقین و … که یکباره نابود و محو نشدند!

خوب بسیاری از این افراد در کشور باقی ماندند و در آن فضای آشفته خود را همرنگ جماعت کردند و به طور طبیعی نه تنها ریش گذاشتند و در نماز جماعت و راهپیمایی و نماز جمعه حضور یافتند، بلکه در طول این چهار دهه کاسه داغ تر از آش شدند و چه بسا هرجا هم توانستند نیروهای اصیل انقلاب را هم از میدان به در کردند!

اصلا معادله پیچیده و موضوع عجیب و غریبی نیست، فرض کنید دور از جانتان خود شما نفوذی باشید و بخواهید به سهم خود برای آسیب رساندن به انقلاب و نظام بکوشید و برای سرنگونی انقلاب تلاش کنید، چه خواهید کرد؟

قطعا با ظاهر انقلابی و شعارهای انقلابی به میدان می آیید و بیکار هم که نخواهید بود! سؤال اصلی و بسیار مهم این است: چه کاری حرکت و پویش این نظام را می گیرد و مانع تحقق و پیشرفت اهداف آن می شود؟

واضح است که شعارهای رنگارنگ و پراحساس و جدی مانع و مشکلی نیست، آنچه واقعا اهمیت و خطر دارد ناامید کردن مردم و نخبگان و ایجاد اختلال در مسیر رشد و توسعه است، مشغول کردن نظام و مردم به مسایل حاشیه ای و مقطعی و بی اهمیت است، سپردن کارها به افراد نالایق است، هزینه درست کردن برای رهبری است، احمق جلوه دادن روحانیت است، ایجاد شکاف بین قشرهای مختلف مردم است، بستن راه انتقاد و گفتگوست و…

نفوذی یعنی کسی که در حساس ترین موقعیت ها در لباس دوست و با ظاهر خودی دارد بی سروصدا ضربه های عمیق را به ریشه می زند، اگر دنبال نفوذی ها می گردید دنبال پرچم آمریکا و کت وشلوار شوروی یا کلاه اسراییل و کراوات انگلیس نباشید!

Share