عباسی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

اولویت نمایندگان گیلان برای استانداری یک گزینه بومی است اما کسی را به دولت تحمیل نمی‌کنیم

عباسی با استقبال از انتخاب یک گزینه بومی کارآمد گفت: انتظارمان از دولت انتخاب یک مدیر با سابقه اجرایی موفق برای تصدی پست استانداری گیلان بوده و از گزینه هایی که گیلان را از وضعیت موجود بیرون آورند، حمایت می‌کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار برخی گمانه زنی‎ها مبنی بر انتخاب محمدرضا صالحی استاندار پیشین خراسان شمالی در دولت یازدهم به عنوان شانزدهمین استاندار گیلان اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار دیارمیرزا گفت: بنده الان از زبان شما اسم ایشان را به عنوان یکی از گزینه ها می‌شنوم و از سوی مجمع نماینگان هیچ بحثی روی نام ایشان نشده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان گیلان نمی‌تواند پیشنهادی به دولت برای سمت استانداری بدهد، گفت: در صورتی که دولت از مجمع نمایندگان مشورتی در مورد گزینه استانداری داشته باشد میتوان پیشنهادی در اینباره کرد و در غیر اینصورت این عمل دخالت در کار دولت بوده و اگر وزیر محترم کشور درخواست مشورتی داشته باشد، مجمع آمادگی لازم را برای کمک به دولت دارد.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر عملیاتی و اجرایی بودن استاندار آینده گیلان بیان کرد: وزیر محترم کشور و دولت باید با نگاه ویژه به استان گیلان فردی شایسته، عملیاتی و متخصص با ویژگی های لازم را برای عالی ترین مقام اجرایی دولت در گیلان در نظر گرفته و انتظار ما کمتر از این نخواهد بود.

عباسی با استقبال از انتخاب یک گزینه بومی کارآمد گفت: بقول حافظ «سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد». ما باید قدر داشته های استان گیلان را دانسته و از توان و ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد بومی استفاده کنیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس ادامه داد: گزینه های توانمندی از گیلان همچون دکتر حق شناس در گلستان و همچنین دیگر گیلانی های موفق در نقاط مختلف کشور مسئولیت برعهده گرفته اند و ما نمی‌توانیم به دولت موردی را القا یا تحمیل بکنیم، ولی گزینه های بومی از نظر نمایندگان اولویت دارند.

وی در پایان گفت: هرچند گزینه غیربومی نا کارآمد باعث ایجاد اختلاف می‌شود بنابراین انتظارمان از دولت انتخاب یک مدیر با سابقه اجرایی موفق برای تصدی پست استانداری گیلان بوده و از گزینه هایی که گیلان را از وضعیت موجود بیرون آورند، حمایت می‌کنیم.

Share