آیت الله فلاحتی: حضور بانوان ورزشکار با عفاف و حجاب در عرصه های ورزشی افتخارآمیز است

اهدای شال معرفت، فتوت و عیاری و یک جفت میل زورخانه به امام جمعه رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نهادینه کردن اخلاق در ورزش تاکید کرد و گفت: حضور بانوان ورزشکار با عفاف و حجاب در عرصه های ورزشی سبب افتخار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل، معاونان، روسای ستادی و روسای هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان به مناسبت هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه فعالیت متولیان ورزشی مربوط به سلامت جامعه است اظهار کرد: درصدد انتقال ورزش قهرمانی و پهلوانی در بخش سلامت جامعه هستیم.
وی ادامه داد: ورزش را باید با دو نگاه سلامت و قهرمانی و پهلوانی ببینیم زیرا آثار مثبت ترویج ورزش برای سلامت جامعه بیش از بخش قهرمانی است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ورزشکاران جوان باید برای عزت ملی وارد میدان شوند، تصریح کرد: به وجود ورزشکارانی که در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی در میدان حاضر نشدند افتخار می کنیم ضمن اینکه حضور بانوان ورزشکار با عفاف و حجاب در عرصه های ورزشی سبب افتخار است.
آیت الله فلاحتی، ورزش را سبب ایجاد روانی آرام برای جامعه به ویژه جوانان دانست و بیان کرد: تمام مردم باید از روحیه ورزشی برخوردار باشند و این امر را برای تمام رشته های ورزشی انتظار داریم.
وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه در روز گذشته اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که جوانان را وارد عرصه کنید.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر همگانی کردن ورزش در کنار ورزش قهرمانی، خاطرنشان کرد: ورزش باید دارای فرهنگ رفتاری و اخلاقی باشد بنابراین اخلاق باید در ورزش نهادینه شود.
آیت الله فلاحتی به مغفول واقع شدن ورزش های روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته ورزش های بسیاری در روستاها انجام می شد و می طلبد این ورزش ها احیا شود.
وی با بیان اینکه در بین ورزشکاران نشاط باید حفظ شود، اظهار کرد: ورزش و مطالعه باید در تمام فعالیت ها با برنامه باشد.
امام جمعه رشت، حضور بانوی با عفاف و حجاب ایرانی در عرصه های بین المللی را سبب افتخار نظام اسلامی دانست و افزود: تمام جوانان انقلابی جهان به وجود ورزشکاران با حجاب افتخار می کنند.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر توجه به ورزش به ویژه ورزش های شاخص، بیان کرد: از حضور جوانان با نشاط در ورزشگاه ها خوشحال هستم.

احداث ۳ زروخانه جدید در گیلان
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در دیدار مذکور از اختصاص بودجه ویژه برای احداث زورخانه و سالن کشتی جدید در شهر رشت خبر داد و گفت: سال جاری عملیات اجرایی دو زورخانه در شهرهای لنگرود و فومن آغاز می شود و امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.
در مراسم مذکور شال معرفت، فتوت و عیاری و یک جفت میل زورخانه توسط رئیس هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی گیلان تقدیم آیت الله فلاحتی شد.

Share