پرویز فتاح در سفر به آستارا مطرح کرد

امروز ترامپ سفره مردم را به توپ بسته | دو برابر شدن پرداخت تسهیلات اشتغال

رئیس کمیته امداد انقلاب اسلامی را در یک پیچ سخت تاریخی دانست و تصریح کرد: عبور انقلاب از تنگنا با اجرای درست وظایف مسئولان شدنی و در این برهه کار کمیته امداد امام خمینی (ره) انقلابی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا رفته و با تعدادی از مددجویان دیدار و نشستی را با حضور مسئولان شهرستان انجام داد.

سید پرویز فتاح در این جلسه شهرستان آستارا را یک نقطه و عنصر مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور پررنگ مردم این دیار همواره در تمام عرصه ها غیرتمندی و با وفا بودن آستارا را نشان داده و باید به این شهرستان توجه ویژه ای داشت.

فتاح از عدم مشکل برای پرداخت مستمری مددجویان خبر داد و بیان کرد: حقوق هیچ مددجو و کارمندی در کمیته امداد با تاخیر پرداخت نمی‌شود و در شهرستان از این بابت در مضیقه نخواهیم بود.

رئیس‌کمیته امداد امام خمینی (ره) از دو برابر شدن سهم شهرستان ها در پرداخت تسهیلات اشتغال خبر داد عنوان کرد: با همکاری مجلس و دولت این وام را نسبت به سال ۹۷ بیش از دو برابر کرده و کمیته امداد امام (ره) به موضوع اشتغال توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به بحث اعطای وام ضروری کمیته امداد به افراد واجد شرایط گفت: در صندوق رسالت و قرض الحسنه کمیته امداد حتی غیر مددجو ها نیز توان مراجعه برای اعطای وام دارند و منابع وام ضروری امدادی و نه دولتی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حل شدن مشکلات مسکن محرومین در گیلان گفت:  نزدیک به دو هزار مسکن محرومین برای گیلان در سال جاری ساخته می‌شود و در ادامه آن نیز ۱۰۹ مورد مشکل مسکن در صورت تأمین زمین در حوزه مددجویان در آینده نزدیک حل خواهد شد.

فتاح از پرداخت کمک‌های موردی برای درمان و موارد دیگر خبر داد و گفت: انشاالله با توجه ویژه به این موضوع در آستارا نگاه کرده و به افراد نیازمند کمک مالی پرداخت می‌شود و ۸۳ نفر نیز با اولویت ایتام در سال جاری برای سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رئیس کمیته امداد انقلاب اسلامی را در یک پیچ سخت تاریخی دانست و تصریح کرد: عبور انقلاب از تنگنا با اجرای درست وظایف مسئولان شدنی و در این برهه کار کمیته امداد امام خمینی (ره) انقلابی است، امروز ترامپ سفره مردم را به توپ بسته و می‌خواهد با تحت فشار گذاشتن نظام و مردم به توطئه‌های خود برسد.

وی دفاع را برای حفظ و حراست از سفره مردم مقدس دانست و تصریح کرد: همه در یک سنگر بوده و همه ما تهدید شدیم و باید با توجه به این موضوع وحدت ایمانی با همراهی مولا و رهبرمان داشته باشیم، همواره باید اطاعت پذیر باشیم و انشاالله با مقاومت از این مرحله به لطف خدا عبور می کنیم.

فتاح مقاومت و ایستادگی را باعث نابودی دشمن دانست و بیان کرد: این ها در برابر جبهه حق شکست خورده هستند و ملت غیور ایران اسلامی پیروز همیشگی میدان است.

۶ درصد شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند

نماینده مردم آستارا در مجلس در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهرستان در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت باعث کارآفرینی و خودکفایی مددجویان شده و حمایت از سرمایه گذاری حوزه گیاهان دارویی در حیران آستارا یک نیاز در این عرصه بوده و رویه خودکفایی مددجویان در کشور بسیار موفق است.

امام جمعه آستارا در این جلسه کمیته امداد را یک نهاد با برکت دانست و گفت: نباید در جامعه افزایش محرومیت را حمایت کنیم و محرومیت زدایی باید همواره در اولویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظرفیت‌های بسیاری را برای آستارا شمرد و گفت: متأسفانه آنطور که باید از توان و ظرفیت آستارا برای محرومیت زدایی استفاده نمی‌شود، مسئولین باید همواره با تلاش و همت جدی از این توان به طور جدا استفاده کرده تا انشاالله در شهرستان مرزی بندر آستارا این امکانات در خدمت رفع محرومیت باشد.

سامان ساسانیان معاون سیاسی امنیتی فرماندار آستارا از تامین زمین برای ساخت مسکن محرومین با همکاری منابع طبیعی در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: یک مشکل عمده این قضیه اخذ سند و رفع مشکلات این حوزه برای محرومین بوده و نیازمند یاری مسئولین کمیته امداد کشور هستیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه با اشاره به افراد نیازمند تحت پوشش شهرستان گفت: از ۲۸ هزار و ۷۰۰ خانوار آستارا ۶ درصد شهرستان تحت پوشش کمیته امداد بوده و ۴۹۰۰ مستمری بگیر این کمیته در آستارا نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولین امر هستند.

تسلی نیا از اشتغال ۹۰ نفر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۹۷ نفر ایجاد اشتغال با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی انجام شده و ۱۰۹ نفر از افراد تحت پوشش در صف اعطای این وام هستند.

تسلی نیا با اشاره به درآمدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در آستارا گفت: در سال ۹۷ کل درآمد کمیته امداد در آستارا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و در سال ۹۸ تا به امروز این مبلغ رشد چشمگیری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و هفت هزار و ۱۴۰ نفر در قالب سه‌هزار و ۷۴۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) آن هستند.

Share