مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان خبرداد:

استقبال از خادمان امام رضا(ع) در رشت و سایر نقاط گیلان | برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع)در رشت

معبود مژدهی گفت: پنجشنبه ۲۰ تیرماه مراسم استقبال از خادمان امام رضا(ع) از میدان شهرداری تا حرم فاطمه اخری (س) انجام خواهد شد که بزرگترین استقبال میدانی در کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری دوازدهمین جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور جمعی از خبرنگاران استان برگزار شد.

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: این کانون سال ۱۳۸۱ تشکیل شد و برنامه مختلفی را در طول سال برگزار می کند.

اسحاق معبود مژدهی با بیان اینکه دهه کرامت به عنوان شادترین دهه محسوب می‌شود، افزود: از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نام گرفته و ویژه برنامه حضور خادمان امام رضا (ع) از سال ۸۷ به صورت ویژه در ۸ استان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۱۲ سال اکنون در بیش از ۳ هزار نقطه این برنامه برگزار می‌شود، افزود: با راه اندازی شبکه جوانان رضوی در ۱۵ کشور که شامل انگلستان، آلمان، نیجریه، عراق، هندوستان و…این جشن‌ها به صورت کاملا مردمی در آن کشورها برگزار می شود.

معبود مژدهی افزود: خادمان امام رضا(ع) از روز هفدهم وارد گیلان می شوند و در ۲۱ شهر، بخش و روستا برنامه داریم.

وی با بیان اینکه خادمین که در این مراسم حضور دارند گاهی مسئول های رده بالای کشور هستند، گفت: در جمع این خادمین مداحان و قاریان قرآن نیز حضور دارند که مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان هدف از این کار را احیای سنت زیارت از راه دور عنوان کرد و افزود: کاروان خادمین امام رضا (ع) پرچم متبرک امام رضا (ع) را حمل می کند تا عطر شمیم رضوی را در همه جا پراکنده نماید.

وی به مجموعه برنامه هایی کانون جوانان رضوی که با حضور کاروان خادمین امام رضا (ع) برگزار می شود اشاره کرد و افزود: این برنامه از فردا شب ۱۳ تیرماه در مهدیه رشت آغاز خواهد شد.

معبود مژدهی ادامه داد: پنجشنبه ۲۰ تیرماه مراسم استقبال از خادمان امام رضا(ع) از میدان شهرداری تا حرم فاطمه اخری (س) انجام خواهد شد که بزرگترین استقبال میدانی در کشور است و ۳۰ هزار نفر در این راهپیمایی رضوی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از خادمین امام رضا در گیلان در ۲۱ شهر، بخش برگزار می شود افزود: مراسم جشن میلاد امام رضا با بیش ۱۹۵ عنوان برنامه در استان برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع)در رشت

به گزارش دیارمیرزا معبود مژدهی به برنامه شب جشن میلاد در پیاده راه فرهنگی رشت(میدان شهدای ذهاب) اشاره کرد و گفت: امسال برنامه ویژه با عنوان راه اندازی کمپین از باب الجواد تا اربعین انجام خواهد شد که فرصت بسیار خوبی است تا به دلهای مردم  ارتباط معنوی ایجاد کنیم.

وی افزود: این برنامه ها بهانه ای است که مردم با سیره امام رضا(ع) آشنا شوند و از رسانه‌ها می خواهیم که در این موضوع هم به صورت خادم رسانه ای اطلاع رسانی کنند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه ارتباط این کانون با آستان قدس رضوی جدا نشدنی است، گفت: کانون جوانان رضوی یک کانون کاملا مستقل و مردمی است.

معبود مژدهی در ادامه فعالیت های این کانون را تشریح کرد و گفت: بیش از ۴ هزار خانواده در این کانون به صورت متغیر عضو هستند و ۵۰۰ خانواده به صورت ثابت عضو هستند.

وی با بیان اینکه این کانون به عنوان خیریه تربیتی کار می کند، افزود: ۱۵۰ کادر مربی در این کانون فعالیت می کنند و می توان گفت کانون جوانان رضوی خود را وقف کار پرورشی و تربیتی کرده است.

Share