در نشست بررسی مشکلات آبفای رودبار مطرح شد

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به سد دیورش | پیگیری خط انتقال منجیل از چاه فلمن

فرماندار رودبار با اشاره به اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به سد دیورش، گفت: رودبار به عنوان بزرگترین شهرستان استان گیلان هنوز در بحث آب و فاضلاب شهری دچار مشکل کمبود آب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور بررسی مشکلات آبرسانی و خدمات دفع بهداشتی فاضلاب در شهرستان رودبار جلسه ای در محل فرمانداری با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان، بخشداران، شهرداران و شوراها برگزار شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به شرایط خاص و ویژه شرکت آب و فاضلاب در ارائه خدمات بی وقفه اظهار داشت: شبکه توزیع آب شهرستان رودبار از پیچیده ترین شبکه های آبرسانی است و با ۲۶۶۰۱ اشتراک در شهرستان ۱۰۰درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل آبفای گیلان طول خطوط شبکه توزیع آب شهرستان رودبار را ۲۷۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با توجه به لزوم اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب این شهرستان، تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد انتظار است.

وی همچنین افزود: در ۳۰ شهر استان از در آمد حاصل از اعتبارات تبصره ۳ و ماده ۷ جهت اجرای پروژه های اصلاح و توسعه و هزینه های بهره برداری استفاده می شود که برای تسریع در روند اجرای پروژه کمک شایانی به مدیران شهرستانی است و تمامی این هزینه ها با نظارت شورای شهر مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه به منظور ایجاد جریان آب پایدار در رودبار اقدامات خوبی در دستور کار است افزود: پیگیری خط انتقال منجیل از چاه فلمن در اولویت قرار دارد و با تأمین اعتبار از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، طی سه سال اصلاح شبکه توزیع آب به تفکیک شهرها انجام خواهد شد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به سد دیورش

مهندس حسینی با بیان اینکه هدف وزارت نیرو خدمات رسانی در حوزه شهری و روستایی است اظهار داشت: در رودبار آب به سختی تولید و توزیع می شود و باید با آموزش و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب، بر عدم آبیاری باغات با آب شرب تأکید نمود.

وی افزود: بخشی از هدررفت آب مربوط به کنتورهای خراب است که باغات از آن آبیاری می شود و تعویض کنتورهای خراب نیز با جدیت پیگیری می شود .

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب استاندارد ملی رعایت می شود و مراکز بهداشت ناظر بر تأمین سلامت آب و رعایت استانداردهای جهانی هستند.

محمدصالح ضیایی در نشست بررسی وضعیت آب شرب شهرستان رودبار که با حضور مدیرعامل  آب و فاضلاب شهری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد دیورش اختصاص یافته است.

فرماندار رودبار افزود: رودبار به عنوان بزرگترین شهرستان استان گیلان هنوز در بحث آب و فاضلاب شهری دچار مشکل کمبود آب است و خط انتقال آب منجیل هنوز به اتمام نرسیده و ۱۸۰۰ متر از این پروژه باقی مانده است.

ضیایی گفت: در بعضی نقاط شهرستان مثل شهر توتکابن نیاز به چاه ذخیره داریم و تصمیماتی که در سال ۶۹ و در وضعیت اضطرار گرفته شده منجر به این شده که سیستم آبرسانی فرسوده شده و هدر رفت آب زیادی در شهرستان داریم.

وی گفت: در شهر لوشان و جیرنده هم مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند، بخشی از مشکلات حوزه آب با نگاه مدیریتی قابل حل است.

فرماندار رودبار گفت: دولت ۵۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب ۵ شهر اصلی و سد دیورش اختصاص داده که این امر در سال های آتی عملیاتی خواهد شد و در کمیته برنامه ریزی شهرستان حتما منابع مالی برای آبرسانی شهری اختصاص خواهد یافت.

ضیایی بیان کرد: مردم عزیز الگوی مصرف آب و فرهنگ بهینه آب را رعایت کنند و از باغداران عزیز در خواست داریم که در بحث آبرسانی به باغات، از آب شرب استفاده نکنند.

Share