معاون وزیر کشور تأکید کرد:

اختصاص هزار میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند|شهرداران و دهیاران نوآوری داشته باشند

معاون امور عمرانی وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، گفت: باید در این حوزه از تفکرات نوآورانه و خلاقانه استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در همایش شوراها و دهیاران شهرستان لنگرود گفت: در بودجه امسال هزار میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند به شهرداری ها و دهیاری ها پیش بینی شده است که در صورت تخصیص می توان برای مدیریت و ساماندهی پسماندهای استان های شمالی گام های موثری برداشت.
مهدی جمالی نژاد به ظرفیت هایی طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیار در گیلان اشاره و تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری های گیلان می توانند با استفاده از روش های خلاقانه و نوآورانه گام های اساسی برای توسعه صنعت گردشگری بردارند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور افزود: هزار و ۲۸۴ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در کشور وجود دارد که به عنوان نهادهای شکل گرفته از بطن مردم می توانند گامهای موثری در توسعه کار آفرینی ،عمران و توسعه مناطق روستایی بردارند.
نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه گیلان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد گفت: سالانه ۳۶ میلیون گردشگر وارد گیلان می شود که تمام خدمات در حوزه پسماند برای این تعداد جمعیت، توسط شهرداری ها و دهیاری های استان انجام می شود.
مهرداد لاهوتی افزود: مسئولان کشوری باید به شهرداری ها و دهیاری های برای ساماندهی این حجم از پسماند کمک کنند چرا که امکانات موجود جوابگوی ارائه خدمات در حوزه پسماند به ۳۶ میلیون گردشگر نخواهد بود.
وی گفت : با توجه به وجود جوانان تحصیلکرده و متخصص در روستاها ، باید براساس قانون از ظرفیت دهیاری ها به عنوان یک دستگاه اجرایی برای تحقق توسعه پایدار روستایی استفاده کرد.
محمد رنجبر نیاول سرپرست فرمانداری لنگرود هم در این همایش با شارزه به اینکه شهرستان لنگرود ۵ شهر ، ۳ بخش ، ۱۹۶ روستا و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد گفت : شهرستان لنگرود ۸۳ دهیاری دارد که با کمبود ماشین آلات مواجهند بیشتر تجهیزات قدیمی و فرسوده هستند و نیاز به تعویض آنها می باشد.

Share