مدیرکل نوسازی مدارس گیلان مطرح کرد:

احداث مدارس سبز در گیلان در راستای فرهنگ سازی محیط زیست

مدیرکل نوسازی مدراس گیلان، فرهنگ سازی در بخش محیط زیست را تکلیف همگانی دانست و احداث مدارس سبز را در همین راستا عنوان و تصریح کرد: ساختن بناهای آموزشی با وجود پایه های محکم فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی دقیق در نشست هم اندیشی که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین و معاونین و سرناظرین اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان برگزار شد، با استقبال از احداث مدرسه سبز در گیلان، اظهار کرد: امروز باید مدیریت مصرف انرژی و راهکارهای بهینه سازی آن در ساختمان های آموزشی و اداری بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی با قوانین مرتبط با مدیریت سبز، افزود: تدوین الگوی مدیریت سبز در ساختمان های آموزشی و اداری یکی از مهمترین برنامه ها در احداث فضاهای آموزشی است.

دقیق، معماری سبز و معماری پایدار را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: پرداختن به معماری سبز در فضاهای آموزشی بیانگر سیاستگذاری در راستای آموزش به عنوان بعد سوم توسعه پایدار در کشور است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان، فرهنگ سازی در بخش محیط زیست را تکلیف همگانی دانست و احداث مدارس سبز را در همین راستا عنوان و تصریح کرد: ساختن بناهای آموزشی با وجود پایه های محکم فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ضروری است.

وی هدف والای مدرسه سبز را ساختن الگوی صحیح فرهنگی و رفتاری زیست محیطی دانست و افزود: مدرسه سبز می تواند به نهاینه شدن فرهنگ زیست محیطی، پایداری توسعه و حفاظت از محیط زیست منجر شود.

Share