دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خبرداد

اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر در شهرداری‌های گیلان

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۹۱ به تصویب رسیده و ماده ۶۰ این قانون مجددا بر تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان تاکید و آزادگان به آن اضافه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از ایلنا، در روزهای گذشته تصاویر نامه‌هایی از سوی اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به شهرداری های استان مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و فرزند شهید در برخی از رسانه ها منتشر و ادعا شده این دفتر با دخالت در امور شهرداری‌ها، شهرداران را موظف به تبدیل وضعیت غیرقانونی نیروها کرده است.

گفتنی است با تصویب قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی و استناد به بند (الف) ماده ۴۴ این قانون فرزندان شهدا از همه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز ۵۰ درصد و بالاتر برخوردار شدند.

با این مصوبه قانونی فرزندان شهدا نیز همانند جانبازان از تبدیل وضعیت استخدامی بهره‌مند شدند.

به همین منظور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۴/ ۱/ ۹۲ بخشنامه تبدیل وضعیت فرزندان شهدا را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و مستند به بند الف ماده ۴۴ آنان را مکلف به اجرای قانون کرد.

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در تاریخ ۲/ ۱۰/ ۹۱ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید. در ماده ۶۰ این قانون مجددا بر تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان تاکید و آزادگان به آن اضافه شدند.

در این مصوبه حوزه شمول دستگاه‌های اجرایی که مکلف به اجرای این قانون شده‌اند از قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان گسترده‌تر شد و دستگاه‌های بیشتری مکلف به اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شدند.

بر اساس بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، ماده۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اصلاح و ۲ تبصره به آن اضافه شد.

در تبصره یک این اصلاحیه آمده است: وضعیت استخدامی مشمولان این ماده حداکثر پس از ۳ ماه رسمی قطعی می‌شود.

محمود قاسمی معاون اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهید شاغل در شهرداری های گیلان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۱ بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم مشمولین این ماده شامل فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باید با قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

وی افزود: بر اساس این قانون تعداد حدود ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری های گیلان که بیش از ۷ سال سابقه فعالیت داشتند می بایست تبدیل وضعیت می شدند.

Share