زاهد صفت از برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری خبرداد

اجرایی شدن طرح پرداخت تعرفه پرستاران مستلزم حمایت دولت و مجلس است

رییس هیات مدیره نظام پرستاری رشت و حومه در راستای بحث تعرفه گذاری اظهار کرد: این قانون در سال ۸۶ به تصویب رسیده،اما متاسفانه تا کنون اجرایی نشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طاهره زاهد صفت در جمع خبرنگاران درخصوص زمان انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره های نظام پرستاری کشور گفت: این انتخابات روز جمعه ۲۱ تیرماه ۹۸ برگزار می شود.

 زاهد صفت با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری یکی از بزرگترین انجمن های صنفی کشور است، افزود: ماهیت پرستاری به دلیل گستردگی سطح کار پرستاران با اعضای جامعه دارای اهمیت بسیار بالایی است.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری رشت و حومه در راستای بحث تعرفه گذاری اظهار کرد: این قانون در سال ۸۶ به تصویب رسیده،اما متاسفانه تا کنون اجرایی نشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نظام پرداخت پرستاران همان طرح قاصدک است، افزود: این طرح همراه با طرح تحول سلامت برای پرداخت دستمزد پرستاران به اجرا در امد که مورد رضایت پرستاران نیست.
وی ادامه داد: برای اجرایی کردن طرح پرداخت تعرفه پرستاران مستلزم حمایت دولت و نمایندگان مجلس هستیم.
زاهد صفت درمورد انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری اظهار کرد:در این انتخابات ۲۴ نفر به عنوان کاندیدا شرکت خواهند کرد که از تعداد ۹ نفر که شامل ۶پرستار،۲ بهیار و ۱ نفر تکنیسین بیهوشی اتاق عمل می باشد انتخاب خواهند شد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری رشت و حومه در زمینه فعالیت این حوزه گفت: برگزاری نشست های متعدد با مسئولین دانشگاه در خصوص رفع کمبود نیروی انسانی، پیگیری مطالبات معوقه، اضافه کار، کارانه- رفاهی کلیه گروههای پرستاری و فوریت های اورژانس، رفع مشکل تمدید طرح نیروی انسانی پرستاری، مشکلات مربوط به نظام پرداخت قاصدک در بسیاری از بیمارستانهای استان گیلان، بررسی مشکلات مربوط به کلینیک های پرستاری از جمله عملکرد های هیات مدیره نظام پرستاری رشت و حومه در طی این مدت انجام شده است.

زاهد صفت گفت: در شهر رشت و حومه از مجموع ۴۵۰۰ پرستار، سه هزار و ۲۵۰ نفر عضو هیات مدیره نظام پرستاری رشت هستند.

وی افزود:در کل ۵ هیات مدیره در استان گیلان فعال هستند که شامل رشت، انزلی، تالش، آستارا و لاهیجان است.

ریس هیات مدیره نظام پرستاری رشت و حومه در ادامه تصریح کرد: منظور از شهرهای حومه رشت شهرهای ماسال، صومعه سرا، فومن، رودبار، منجیل و رستم آباد است.

زاهد صفت درباره یکی از مشکلات عمده در این حوزه اظهار کرد: در حال حاضر پرستارانی هنوز تبدیل وضعیت در سیستم نشده و حتی درآستانه بازنشستگی هستند،که این امر سبب شده مشکلات روحی و روانی متعددی برای آنها ایجاد شود.

Share