امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه:

اجاره بهای مسکن به دلایل نامعلوم زیاد شده | ارزان فروشی لباسهای نامناسب توطئه است

طیبی با انتقاد از گرانی اجاره بها در کشور بیان کرد: اجاره بها در کشور به دلایل نامعلوم زیاد شده و هر فردی به ذوق و سلیقه خود هزینه اجاره مسکن را زیاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه تهدیدهای استکبار بر علیه ملت ایران تمامی ندارد، اظهار کرد: استکبار در طول تاریخ انقلاب با تهدید کردن سعی در ایجاد رعب و وحشت در جامعه داشته و همواره موفق نبوده و با پاسخ محکم مردم روبرو شده است.

وی با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه گفت: وقتی دبیرکل حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند نشان‌دهنده عمق نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه است که جای تقدیر از دبیر کل حزب الله را دارد که این چنین از مواضع انقلاب دفاع کرده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به دلایل حمایت معنوی ایران از حزب الله لبنان تصریح کرد: اگر ما حزب الله را حمایت معنوی می‌کنیم نتیجه‌اش این می‌شود که حزب الله اعلام می‌کند، اگر رژیم صهیونیستی ایران را چپ نگاه کند ما پایگاه‌های آنها را منهدم می‌کنیم و این نشان از درایت مقام معظم رهبری در حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه دارد.

طیبی با انتقاد از گرانی اجاره بها در کشور بیان کرد: اجاره بها در کشور به دلایل نامعلوم زیاد شده و هر فردی به ذوق و سلیقه خود هزینه اجاره مسکن را زیاد کرده و برای مردم مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از مردم ایران اجاره نشین هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار ۴۳ درصد مردم ایران اجاره‌نشین هستند که با توجه به گرانی اجاره‌بها مجبورند از هزینه خوراک خود گذشته و آن را صرف پرداخت اجاره کنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با درخواست از مسؤولان برای رسیدگی به وضعیت گرانی اجاره‌بها بیان کرد: مسؤولان باید با ایجاد راهکارهای کوتاه مدت از قبیل ایجاد ضوابط و شناسایی مسکن‌های خالی و دادن وام به عنوان ودیعه به اجاره‌نشینان به صورت کوتاه مدت مشکل برخی از مردم را حل کنند تا جامعه رو به آرامش برود‌.

طیبی با بیان اینکه شورای نگهبان باید بسیاری از اختلافات شورای اسلامی شهر و‌ روستا را حل کند، تصریح کرد: در بعضی از شوراها شهر و روستا علی‌رغم زحمت‌های کشیده شده بعضی از اعضا با یکدیگر اختلاف دارند لذا اگر نظارت شورای نگهبان در این زمینه وجود داشت بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

وی با تأکید بر وجود توطئه در مسئله حجاب گفت: بر اساس برخی گزارش‌ها یک جریانی در حال اجرا است که بعضی از لباس‌هایی که وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش ندارند ارزان به فروش برسند که باید با فرهنگ‌سازی جلوی این کار گرفته شود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه امر به معروف‌ را یکی از فضائل اخلاقی اسلامی دانست و افزود: امر به معروف یعنی کلامی که فرد را به کار خیر دعوت و‌ نهی از منکر یعنی کلامی که فرد را از کار زشت باز دارد که اگر مردم در جامعه به این امر توجه کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

طیبی با اشاره به نبود توجه جدی خانواده‌ها به مسئله حجاب و امر به معروف و‌ نهی از منکر بیان کرد: دخترانی که وضعیت حجابشان مناسب نیست قطعا یکی از اقوام ما هستند و این وظیفه ما است که این مسائل را به به آن‌ها گوشزد و امر به معروف کنیم در غیر این صورت وضعیت حجاب جامعه این گونه می‌شود که در خیابان‌ها دخترانی که چادر به سر دارند کم می‌شود.

Share