رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال:

اتفاقات فینال جام حذفی را فراموش نکرده‌ایم

«اسماعیل حسن زاده» رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اتفاقات فینال جام حذفی را فراموش نکرده و درحال تکمیل پرونده اتفاقات آن دیدار که درصلاحیت رسیدگی این کمیته است هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، بی نظمی در برگزاری دیدار نهایی جام حذفی فوتبال کشور در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۷ مابین تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس در ورزشگاه «فولاد آرنا» که با تأخیر ۱۴۰ دقیقه‌ای برگزار شد به این زودی ها از اذهان عمومی پاک نخواهد شد و همگان در انتظار صدور آرا برای مسببان اصلی این حادثه هستند.

در این بین و با توجه به ورود سریع کمیته اخلاق به این پرونده شاید این گونه تصور شود که کمیته انضباطی نسبت به این موضوع کم توجه بوده و یا آن را از خاطر برده است.

حسن زاده با بیان اینکه کمیته انضباطی بر اساس گزارش مقامات رسمی رأی صادر و به تکالیف قانونی خود می‌کند، افزود: در این مدت نیز در حال تکمیل و بررسی پرونده فینال جام حذفی بوده‌ایم تا نکته‌ای از قلم نیفتاد.

وی یک بار تاکید کرد: مبنای ورود ما به پرونده گزارش مقامات رسمی است و به طور حتم با بررسی دقیق گزارشات درباره پرونده تصمیم گیری و رأی صادر خواهیم کرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره نواقص این پرونده نیز گفت: از آنجا که قسمت بیشتر این پرونده در اختیار کمیته اخلاق است و ما از جزئیات آن بخش بی اطلاع هستیم در حال حاضر منتظر ارسال آن بخش از پرونده که به کمیته انضباطی ارتباط پیدا می‌کند می‌باشیم.

به گفته وی ارسال پرونده از یک بخش به بخش دیگر در ارکان قضائی، یک امر طبیعی است و از آنجا که ما نمی‌دانیم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به کدام بخش از این پرونده ورود کرده و یا رسیدگی به کدام بخش از این پرونده را در صلاحیت کمیته انضباطی می‌داند باید همچنان در انتظار دریافت پرونده باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه چنانچه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در جریان رسیدگی به پرونده‌ای به موضوعاتی که رسیدگی به آن در صلاحیت این کمیته نیست برخورد کند آن را به مرجع قانونی رسیدگی به آن ارسال خواهد کرد، اظهار داشت: اطمینان دارم دوستان در کمیته اخلاق نیز چنانچه به مواردی از این دست برخورد کنند آن را به کمیته مربوطه ارجاع خواهند داد و به آن اطمینان داریم.

رأی تخلفات دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را به زودی اعلام می‌کنیم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره طولانی شدن رسیدگی به پرونده تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس نیز گفت: رسیدگی به این پرونده به دلیل گستردگی و تعداد بسیار زیاد شاکیان، جمع آوری گزارش ازحادثه دیدگان، خسارت دیدگان و مقامات رسمی را طولانی کرد از سوی دیگر به دلیل پیچیدگی پرونده به ناچار مجبور شدیم پرونده را تا زمان تکمیل تحقیقات مفتوح نگاه داریم. از این رو به نظر می‌رسد کار رسیدگی به این پرونده بیش از حد معمول طولانی شده است که اینگونه نیست.

وی افزود: خوشبختانه رسیدگی به این پرونده کامل و بزودی آرای کمیته انضباطی درباره آن را اطلاع رسانی عمومی خواهیم کرد.

Share