چرا برخی نمایندگان با یک مفسد اقتصادی دیدار کرده‌اند؟!

آیا «بابک زنجانی» از درون زندان برخی مسئولان را بازی می‌دهد؟

باید اسامی نمایندگانی که به دیدار «بابک زنجانی» رفته اند، منتشر شده و از آنها پرسیده شود به چه منظوری با این مفسد اقتصادی دیدار کرده اند و چه سخنانی در این دیدار رد و بدل شده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، در حالی که طی روزها و هفته های گذشته دعوای برخی نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی با «بیژن زنگنه» وزیر نفت بالا گرفته و عده ای آن را حاصل لابی و بازی «بابک زنجانی» علیه وزارت نفت و شخص وزیر ـ که پیگیری کننده اصلی وصول مطالبات بیت المال از او هستند ـ می دانند، یک عضو هیأت رئیسه مجلس از ملاقات برخی نمایندگان مجلس با «بابک زنجانی» خبر داده است!

چندی پیش خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه وکیل وزارت نفت در پرونده وصول مطالبات نفتی از «بابک زنجانی» مدعی شده بود که او اخیرا گفته به واسطه تحریم های سنگینی که علیه ایران اعمال شده، به زودی جای او (بابک زنجانی) با «بیژن زنگنه» وزیر نفت عوض خواهد شد. بسیاری از رسانه ها این را حاکی از لابی سنگینی که زنجانی به واسطه دلارهای نفتی در بیرون از زندان دارد، ارزیابی کردند؛ موضوعی که هرچند برخی هم آن را تکذیب کردند و نادرست خواندند.

وزیر نفت در همین خصوص عنوان کرده است که قصد ندارد بعد از پایان مسئولیتش به زندان برود بر همین اساس؛ بنابراین، هیچ گاه قطره ای نفت به فردی یا افرادی نخواهد فروخت که در مورد بازگشت پول آن ابهامی باشد؛ این رویکرد یعنی جلوگیری از ایجاد «بابک زنجانی» های جدید. افرادی که در شرایط تحریم سر بر می آورند و با ادعای فروش نفت و دور زدن تحریم ها، فقط به فکر پر کردن جیب های خود هستند.

حالا با وجود انتشار خبرهایی درباره تلاش برخی دلالان جهت سودجویی از شرایط اقتصادی ایران و دسترسی به فروش نفت با ادعای دور زدن تحریم های اقتصادی و تحت فشار قرار دادن وزارت نفت، یک عضو هیأت رئیسه مجلس ادعای عجیبی را پیرامون «ملاقات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با (بابک زنجانی) خبر داده است! او در همین خصوص به انتقاد از قوه قضاییه در اجرای ضوابط دیدار با زندانیان پرداخته است.

«علیرضا رحیمی» عضو هیأت رئیسه مجلس با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: از یکی از وزیران شنیدم که به تازگی برخی نمایندگان مجلس چند نوبت با آقای بابک زنجانی در زندان دیدار داشته‌اند.

وی در ادامه نوشت: خوب است قوه قضائیه گزارشی از این دیدار‌های پرابهام به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهد و نظارت بیشتری بر عدم تبعیض در اجرای ضوابط دیدار با زندانیان داشته باشد.

باید درستی و نادرستی این خبر توسط نهادهای مسئول بررسی شود و اگر صحت داشته باشد به این پرسش پاسخ داده شود که با وجود انتشار اخبار و ادعاهایی پیرامون اینکه برخی تلاش می کنند وزارت نفت را متقاعد به فروش نفت از طریق دلالان کنند و شیوه ای نظیر آنچه پیشتر توسط افرادی مثل «بابک زنجانی» امتحان شده است و از همین ناحیه بخش زیادی از پول بیت المال جز جیب دلالان به جایی راه نیافته است، برخی نمایندگان با امثال زنجانی دیدار می کنند؟!

در صورت درستی این خبر، باید اسامی نمایندگانی که به دیدار «بابک زنجانی» رفته اند، منتشر شده و از آنها پرسیده شود به چه منظوری با این مفسد اقتصادی دیدار کرده اند و چه سخنانی در این دیدار رد و بدل شده است؟ اگر دلایل منطقی در این زمینه نباشد، حتما برخی شایعاتی که درباره زنجانی، وزارت نفت و تلاش برای دلالی در فروش نفت می شود، جان دوباره ای خواهد گرفت.

«محمد مهاجری» فعال رسانه ای اصولگرا در توییتر خود نوشته است: «در شگفتم که چرا ‎بیژن زنگنه، ‎سعیدجلیلی را به ‎مناظره فرامی خواند؛ آن هم به خاطر حرف هایی که لابد در تلویزیون از روی کاغذ خوانده است. مناظره را با کسی انجام دهید که آن مطلب را به جلیلی القا کرده، وگرنه این چهره عزیز سلیم النفس آنقدر پیچیده نیست که بازی ‎بابک زنجانی ها را نخورد.» این توئیت نشان می دهد، اعتقاد جدی به بازی «بابک زنجانی» برای تحت تأثیر قرار دادن پرونده اش در شرایط جدید تحریمی وجود دارد و لذا باید مراقبت ویژه ای برای جلوگیری از تکرار چنین پدیده هایی صورت بگیرد.

طبیعتا نمایندگان مجلس باید در شرایطی که گفته می شود، «بابک زنجانی» از درون زندان هم با راه اندازی موج های خبری و بازی های سیاسی و رسانه ای تلاش می کند، بار دیگر فضای دلالی را برای نفت ایران در شرایط تحریم مهیا کرده و البته پرونده خود را نیز تحت تأثیر قرار دهد، باید مراقبت بیشتری در برقراری ارتباط با چنین فردی داشته باشند. اگر خبری که از دیدار برخی نمایندگان مجلس با زنجانی منتشر شده، درست باشد، باید نهادهای امنیتی و نظارتی در این ماجرا ورود کرده و دلایل انجام چنین دیداری را جویا شوند.

Share