رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

آلودگی محیط زیست طبیعت شکننده گیلان را تهدید می کند|توسعه جامعه نیازمند انسان توسعه‌یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، محیط زیست را مهمترین مسئله استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران دانست و یادآور شد: امروز آلودگی محیط زیست طبیعت شکننده گیلان را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، کیوان محمدی در چهل و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «پیش نیازهای توسعه استان گیلان» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه سلسه نشست های توسعه این سازمان در راستای ایجاد یک تلقی و برداشت واحد از مفهوم توسعه برای مدیران و کارشناسان سازمان ها و ادارات استان برگزار می شود، اظهار کرد: عمده ترین محورهای این نشست ها مرتبط با برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره به حضور شخصیت های علمی و فرهنگی برجسته کشور در نشست های تخصصی توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: اقتصاد و محیط زیست رویکرد اصلی نشست های توسعه ای ماست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان محیط زیست را مهمترین مسئله استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران دانست و یادآور شد: امروز آلودگی محیط زیست طبیعت شکننده گیلان را تهدید می کند.

محمدی توسعه جامعه را نیازمند انسان توسعه یافته دانست و تصریح کرد: تا انسان توسعه یافته به معنی انسان اخلاق مدار و برخوردار از وجدان اجتماعی نداشته باشیم توسعه اتفاق نخواهد افتاد. در واقع تا انسان متدین و خداباور به وجود نیاید و شکوفا نشود، ایرن اسلامی به توسعه نمی رسد.

وی ارجحیت دادن به منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی را موجب به تعویق افتادن توسعه دانست و خاطرنشان کرد: وجدان اجتماعی بالا در اروپای بعد از رنسانس موجب شده مسیر توسعه را به سرعت طی کنند لذا اخلاق مداری یک اصل در توسعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند همه مواهب طبیعی و جغرافیایی را به کشور ما عطا فرموده است، یادآور شد: مردم ایران نیز بهترین سرمایه اجتماعی محسوب می شوند، زیرا دشمنان انقلاب چهل سال است که ما را تحریم می کنند و این مردم چهل سال است که سختی ها را تحمل می کنند و همچنان استوار هستند لذا باید گام های موثرتر و جدی تر در مسیر توسعه برداریم.

محمدصادق حسنی، نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز، زباله و پسماند را معضل اصلی استان گیلان دانست و اظهار کرد: تا مسئله زباله را حل نکنیم، گام درستی در مسیر توسعه برداشته نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حل معضل زباله از توان گیلان و رشت خارج است، خاطرنشان کرد: تولید این حجم از زباله تنها به مردم گیلان بر نمی گردد، بلکه ورود گردشگران به منطقه ما تاثیر مستقیمی بر تولید زباله دارد لذا باید از طریق اعتبارات ملی به این معضل رسیدگی شود.

Share