حاج محمدی و تهدیداتی که خود می سازد

آقای شهردار به فکر تخریب پیاده‎راه نباشید | خود را مقابل افکار عمومی قرار ندهید

پیاده راه فرهنگی به همین راحتی ساخته نشده که با یک دستور نیز حذفش را کلید زد. این که توانایی اصلاح آن را ندارید نشان دهنده ضعف شماست وگرنه تخریب که کاری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر، اظهارات شهردار رشت در جمع بازاریان درباره باز کردن مسیر شریعتی به علم الهدی(قسمتی از پیاده راه فرهنگی) چالش های جدیدی را برای او ایجاد و حاج محمدی را مقابل افکار عمومی قرار داده است. البته بخش عمده ای از حرفهای شهردار جدید در جمع بازاریان به خصوص در حوزه چابک سازی حوزه شهرداری، حضور در کنار مردم و همچنین کارکشیدن مناسب از نیروهای داخل آن مثبت و قابل احترام است. به شرطی که در نوبت عمل نیز به خوبی خود را نشان دهد که در این رابطه باید منتظر زمان باشیم. واقعیت هم این است که صرف حضور مدیر از بی مدیریتی بسیار بهتر است و همین که شهردار جدیدی در شهر رشت فعالیت می کند از وضعیت چند ماه گذشته که هیچ چیز در شهرداری مشخص نبود مناسبتر و شکیل تر بروز و ظهور نشان می دهد.

ولی درباره وعده اصلاح پیاده راه و باز کردن معابر کاملا مشخص است که شهردار نیاز دارد شناخت بهتری از شهر داشته باشد تا چنین وعده صریحی را برای بازاریان بدهد. البته ظاهرا ایشان به تاکیدات استانداری در این رابطه اشاره کرده اند که تاکنون کسی چنین مساله ای را از استانداری نشنیده است و آخرین اخبار نیز حاکی از بی اطلاعی استانداری گیلان به چنین دستوری است. ولی صرف چنین اظهاراتی بیشتر این گونه نشان می دهد که حاج محمدی بیشتر از آن که برای بازسازی آمده است برای تخریب به زعم خود نواقص به میدان آمده است.

این که پیاده راه نواقص بسیاری دارد برکسی پوشیده نیست. حتی بخشی از معضلات اجتماعی شکل گرفته در آن را نیز نمی توان کتمان کرد. ولی به طور مشخصی این پیاده راه سرمایه این شهر محسوب می شود و شهرداری رشت نیز بیشترین سود را با برگزاری همایش ها و جشنواره ها در آن داشته است. نقطه تاسف انگیز این است که با اظهارات آقای حاج محمدی قرار است پیاده راه علم الهدی دوباره به خیابان تبدیل شود که بیشترین هزینه پیاده راه در آن شده است و عمر آن به قبل از ساخت کامل پیاده راه در بافت مرکزی برمی گردد. البته در این میان باید توجه کرد که بازار علم الهدی کمی متفاوت از بازار اصلی شهر است و به عنوان یک بازار زنده شناخته می شود که توانسته سرپا باقی بماند و حال قیمت مغازه های اطراف سربه فلک می کشد.

مشخص است که شهردار رشت برای شناخت چنین فضایی بیشتر از این ها نیاز به زمان داشت تا خیلی سریع وعده ای را به بازاریان بدهد که شاید در آینده در اجرای آن موفق عمل نکند و از آن مهم تر خود را مقابل افکار عمومی قرار دهد که در مجموع از ساخت پیاده راه راضی هستند و در واقع جزء آن دیگر چیزی برای رشت باقی نمانده است. نه خیابانی جدید ساخته شده است ونه مکانی برای اجتماع عمومی آن ها تعبیه شده است. نه آسفالت مناسبی دارند و نه مترو و تراموا! یک پیاده راه باقی مانده که شهرداری اکثر برنامه های خوب یاضعیفش را در آن برگزار می کند.

شهردار رشت در چند روز اخیر در مورد انتصابات چالش هایی را برای خود آغاز کرد که خیلی سریع نیز به بن بست خورد. سه نیروی اصلی که برای حضور در پست های مختلف در نظر گرفته بود هرکدام با موانع مختلف قراردادی مواجه شده اند. به واقع او نشان داده خود تهدیدات فراوانی برای خود ایجاد می کند،وگرنه مشخص است شهردار جدید نباید این چنین در معرض انتقادات مختلف قرار بگیرد. پیاده راه فرهنگی به همین راحتی ساخته نشده که با یک دستور نیز حذفش را کلید زد. این که توانایی اصلاح آن را ندارید نشان دهنده ضعف شماست وگرنه تخریب که کاری ندارد. البته که حیف و میل میلیاردی پول در این قضیه را باید چه کسی تاوان دهد؟

Share