با حضور معاون وزیر ارتباطات

آغاز اجرای تونل فیبر نوری در رشت | سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات فیکس راهبردی است

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بر شمردن ویژگی ها فیبر نوری گفت: همگرایی بین سرویس های ثابت و همراه یکی از مزایای اجرای این پروژه است، به گونه ای که در همه مسیرهای شهری و روستایی از فناوری نسل سوم ارتباطات سیار برخورداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قبل از ظهر امروز سه شنبه هجدهم تیرماه به همت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت و شرکت فناپ تلکام آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی( فیبر نوری) شهر رشت با حضور فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هتل کادوس رشت برگزار شد.

مه فلاح جوشقانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در بین مردم و مدیران استانی گیلان و شهر رشت بیان داشت: این پروژه تسهیل گر بستر الکترونیکی و ارتباطات شهری است. امروز ما در عصر تحول دیجیتال زندگی می کنیم و به عبارتی تحول در همه ارکان زندگی با تاثیر پذیری از فنآوری قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بر شمردن ویژگی ها فیبر نوری گفت: همگرایی بین سرویس های ثابت و همراه یکی از مزایای اجرای این پروژه است، به گونه ای که در همه مسیرهای شهری و روستایی از فناوری نسل سوم ارتباطات سیار برخورداریم.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات فیکس یک سرمایه گذاری راهبردی است و شرکتهای فعال در این حوزه باید به سمت همگرایی و سرمایه گذاری در حوزه فیکس گسیل شوند.

فلاح جوشقانی با تاکید بر پتانسیل موجود در شهر رشت در راستای پروژه فیبر نوری گفت: براساس این بستر علاوه بر ایجاد پهنای باند لازم برای اتوبوسهای شهری، زمینه ساز ارسال فیبر نوری به در منازل نیز خواهیم بود.

وی افزود: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها هستیم راهی جز خدمات آی سی تی و ارتباطات الکترونیکی و هوشمند سازی شهرها نداریم.

رئیس تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر این که بیش از ۹۵ درصد قرارداد های حوزه ارتباطات توسط بخش خصوصی اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: ما در وزارت ارتباطات در چهارچوب قانون و اختیارات کاملا از این پروژه حمایت خواهیم کرد و امیدواریم پروژه فیبر نوری زودتر از مدت زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

شبکه سازی زیرساختی مهم ترین هدف فعالیت شرکت فناپ تلکام است

سرمایه گذار پروژه فیبر نوری با ارائه خلاصه ای از وضعیت ارتباطات کشور بیان داشت: سرمایه گذاری های زیرساختی به عنوان پروژه های مطرح دنیاست و هر کشوری که در حوزه زیرساختی ارتباطات فعالیت داشته باشد

فیضی با تاکید بر نقش تاثیر گذار سرمایه گذار در اجرای پروژه های ارتباطی تصریح کرد: با صدور مجوزهای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات شرکتهای سرمایه گذار می تواند به راحتی در پروژه های زیرساختی ورود و با هدف ایجاد اشتغال بخشی از اقتصاد کشور را در اجرای پروژه های فوق به دست گرفتند.

وی شبکه سازی زیرساختی مهم ترین هدف فعالیت شرکت فناپ تلکام عنوان کرد و افزود: ما در تعهدی که به شهرداری داریم با ایجاد شبکه پیوسته در سطح شهر رشت کلیه موسسات، شرکت ها، مدارس و شهروندان رشتی به ارتباطات داخلی و جهانی بدون محدودیت سرعت، کاهش و حتی حذف نصب رادیو جهت ارتباطات نقطه به نقطه امکان دسترسی الکترونیکی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت فناپ تلکام تصریح کرد: طرحی که با هماهنگی سازمانهای سرمایه گذاری و فاوا طراحی شده کل شهر رشت را پوشش خواهد داد و حفاری های بعدی کمتر از یک سانت خواهد بود.

فیضی میزان سرمایه گذاری پروژه فیبر نوری را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و تاکید داشت: این مبلغ در مقایسه با دیگر سرمایه گذاری ها و در فاصله زمانی بلند مدت با توجه به خدمات قابل ارائه بسیار مرقوم به صرفه خواهد بود.

سرمایه گذار تونل ارتباطی شهر رشت از برنامه ریزی اجرای طرح فیبر نوری طی ۹ ماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی شهر رشت سعی بر آن است تا این پروژه در ۴ ماه تحویل شهروندان فهیم رشت گردد.

وی افزود: از فردا این طرح در فاز اول اجرایی خواهد شد به عبارتی مسیرهای اصلی مورد حفاری خط کشی و در ادامه از روز شنبه ضمن تطبیق نقشه های ارائه شده دستگاههای حفاری آغاز به کار خواهند کرد.

Share