سرپرست شبکه دامپزشکی بندر آستارا خبر داد:

۹ عامل عرضه گوشت فاسد در آستارا به دادگاه معرفی شدند

حبیب بنی رستم، سرپرست شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط ۷۴۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی ۹ عرضه کننده آن به محاکم قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط ۷۴۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی ۹ عرضه کننده آن به محاکم قضایی خبر داد.

حبیب بنی رستم گفت: این میزان گوشت فاسد در اردیبهشت ماه امسال با ۵۱۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی کشف و ضبط شد.

 وی اظهار داشت: شبکه دامپزشکی در ماه رمضان علاوه بر گشت های بازرسی مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.

 وی بیان کرد: عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، موجب بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت دستگاه گوارشی می شود و فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است.

بنی رستم با اشاره به آغاز واکسیناسیون رایگان هزار قلاده سگ در آستارا علیه بیماری هاری افزود:  هاری بیماری ویروسی خطرناک مشترک انسان و دام است و با توجه به غیرقابل درمان بودن این بیماری، پیشگیری از ورود آن به جمعیت دام‌های اهلی و جامعه انسانی بسیار مهم است.

وی یادآور شد: استفراغ، سرگیجه، دردهای شکمی و اسهال، تنگی نفس، سرفه خشک، نگرانی و ترس، تحریک پذیری، انقباضات عضلانی و آبریزش بیش از حد از دهان از مهمترین علائم بیماری هاری است و در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا می‌شود.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران این شهرستان، ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز را نگهداری می کنند.

Share