رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

گیلان در صنعت خلاق و فناوری نرم پیشتاز است | حمایت مالی از استارتاپ‌ها

باستی با بیان اینکه اختصاص فضای ۳۰ هکتاری در جاده تهران برای ساختمان پارک علم و فناوری گیلان از اقدامات دیگر پارک و علم و فناوری گیلان بود، تصریح کرد: تاکنون توانستیم مجوز ۵ شرکت را در این زمین دریافت کنیم و تکمیل این فضا از برنامه های بلند مدت سازمان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم و فناوری در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزای فعالیت می کند گفت: بالغ بر ۳۰۰ شرکت هسته واحد فناوری در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند و سال گذشته ۵۷ طرح در قالب شکوفایی خلاقیت پذیرش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز فعالیت دو مرکز رودسر و آستارا صادر شد، افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم گیلان توانست دبیری نوزدهمین و بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه پژوهش و فناوری در تهران را کسب نماید که این نمایشگاه از نظر تعداد حضور شرکت‌ها و تنوع آن‌ها بی‌نظیر بود.

اختصاص فضای ۳۰ هکتاری در جاده تهران برای ساختمان پارک علم و فناوری گیلان

باستی با بیان اینکه اختصاص فضای ۳۰ هکتاری در جاده تهران برای ساختمان پارک علم و فناوری گیلان از اقدامات دیگر پارک و علم و فناوری گیلان بود، تصریح کرد: تاکنون توانستیم مجوز ۵ شرکت را در این زمین دریافت کنیم و تکمیل این فضا از برنامه های بلند مدت سازمان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: سال گذشته رویداد دانایی تا دارایی در استان با هدف آشنایی فارغ التحصیلان با ادبیات راه اندازی کسب و کارها شروع به کار کرد و تاکنون در ۶ شهرستان درحال انجام است.

افتتاح صندوق پژوهش در گیلان

باستی با اشاره به اینکه مقدمات نهایی صندوق پژوهش در حال انجام است، افزود: افتتاح حساب و ۳۵ درصد سهام از سهامداران و تمهید مقدمات برای تأسیس نهایی صندوق پژوهش و فناوری گیلان انجام شده است و امیدواریم به زودی این صندوق برای حمایت از پژوهش افتتاح گردد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه صنایع خلاق صنعتی در استان بسیار طرفدار دارد، گفت: گیلان دز زمینه صنایع خلاق صنعتی در جایگاه خوبی قرار دارد.

گیلان در صنعت خلاق و فناوری نرم پیشتاز است

بایستی با بیان اینکه صنایع خلاق صنعتی در حال حاضر دارای ساختمان است، اظهار کرد: گیلان در صنعت خلاق و فناوری نرم پیشتاز است.

وی به حمایت های مالیاتی سازمان اشاره کرد و افزود: بهره مندی از معافیت ها و صندوق نوآوری برای وام های کلان، مشوق های صادراتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی و در اختیار قرار گرفتن سرباز به صورت امریه از جمله این خدمات است که در همین راستا برنامه گسترده ای را پیش رو داریم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه سال گذشته شرکت های دانش بنیان گیلان، بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشتند، افزود: این میزان صادرات شرکت های دانش بنیان در زمینه هایی از جمله بهداشت، مهندسی مکانیک، تولید انواع مشعل های گوناگون، سیستم های پالایش و صادرات بازی های رایانه ای بود.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته بذر اصلاح شده تولیده شده است، گفت: یک شرکت دانش بنیان در گیلان این بذر را اصلاح کرد و سازمان پارک و علم و فناوری توانست با اتاق بازرگانی گیلان برای صادرات محصول تولید شده این شرکت ارتباط برقرار کند.

حمایت مالی از استارتاپ‌ها

بایستی با اشاره به حمایت مالی از استارتاپ‌ها بیان داشت: استارتاپ‌ها در هسته فناور از تسهیلات هشت میلیون تومانی، استارتاپ‌های فعال در واحدهای فناور از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و سایر استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از تسهیلات دیگر استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در پایان با اشاره به اینکه در حال رایزنی با یکی از استارتاپ‌ها هستیم تا در پارک علم و فناوری ترکیه مستقر شود، افزود: این مسئله می‌واند به استارتاپ‌های ما برای حضور در بازار کشورهای همسایه کمک کند.

Share