سرپرست فرمانداری صومعه سرا مطرح کرد:

کمبود منابع آبی به صومعه سرا هم رسید | شالیکاران نگران از دست رفتن محصول خود هستند

سرپرست فرمانداری صومعه سرا با اشاره به وجود کمبود منابع آب کشاورزی در برخی از روستاهای این شهرستان، گفت: کشاورزان نگران از دست رفتن دسترنج خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید جلال سید محمدی در جلسه تخصیص آب که در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه منابع آبی در این شهرستان در بخش شاهد مشکلاتی هستیم، اظهار کرد: به رغم تلاش‌ها انجام شده در این زمینه در برخی از روستاها با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان نگران از دست رفتن دست رنج‌های خود هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات کشاورزان رفع این مشکل از سوی مسئولان ارشد شهرستان است در همین راستا نیز روز گذشته از وضعیت چهار روستا بازدید شد که متأسفانه برخی مزارع از وضعیت مناسب برخوردار نبوده و در صورتی که در روزهای آینده آب به این اراضی نرسد دسترنج کشاورزان نابود می‌شود.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌های مناسب در امسال بیان موضوع کمبود منابع آبی مردم را قانع نمی‌کند، گفت: توزیع نادرست آب یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این مشکل در برخی از روستاها است.

وی با تأکید بر لزوم رفع این معضل و مدیریت محلی آب، بیان کرد: باید با اتخاذ تصمیمات مناسب این نگرانی مردم را برطرف کرده تا سال زراعی جاری را بدون مشکل طی کنند.

سید محمدی در ادامه به بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برخی از مناطق شهرستان صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: صومعه سرا از جمله شهرستان‌های حادثه خیز استان گیلان که باید برای کاهش خسارات ناشی از این حوادث تمهیدات لازم اندیشیده شود.

Share