آیت‌الله بطحایی: جداکردن مردم از انقلاب بسیار خطرناک و اعجاب‌آور است

پس لرزه‌ اظهارات جنجالی یک عضو مجلس خبرگان درباره انتخابات و رأی مردم

اگر قرار است انتخاب مدیران از طریق انتخابات نباشد و به صورت شخصی انجام شود، اینکه می شود همان زمان قبل انقلاب. زیرا در گذشته هم مقام ها را خود دستگاه انتخاب می کرد و مردم دخالتی نداشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران عصر، آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به مواضع بحث‌برانگیز آیت‌الله اراکی، جداکردن مردم از انقلاب را بسیار خطرناک و اعجاب‌آور توصیف کرد و گفت که زیر سؤال بردن انتخابات و انتخاب‌های مردم، همان اتفاقی است که در رژیم گذشته نیز صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام و رهبری، بارها و بارها از مردم حرف می‌زنند، اظهار کرد: امروز اگر این مردم نبودند، نه تنها انقلاب پیروز نمی‌شد، بلکه نظام تا به امروز نمی‌توانست این همه موفقیت کسب کند. اگر بگوییم مشکل ما این است که مردم رئیس جمهوری و دولت‌ها را انتخاب کردند، این حرف بسیار عجیب و بسیار بعیدی است و من بعید می‌دانم کسی چنین حرفی بزند.

این عضو مجلس خبرگان در پاسخ به این اظهار نظر آیت‌الله اراکی که مشکلات کشور را ناشی از دولت‌هایی دانسته بود که از سوی مردم برگزیده شدند، تصریح کرد: اگر قرار است انتخاب مدیران از طریق انتخابات نباشد و به صورت شخصی انجام شود،  اینکه می‌شود همان زمان قبل  انقلاب. زیرا در گذشته هم مقام‌ها را خود دستگاه انتخاب می‌کرد و مردم دخالتی نداشتند، از این رو اهمیت اتفاقات جمهوری اسلامی ایران در این است که انتخابات مردمی است و ما قائل به مردم‌سالاری دینی هستیم.

او همچنین این نکته که دولت اکنون از سوی نیروهای انقلاب تحمل می‌شود را القای وجود دوگانگی در کشور، آن هم در شرایط خطیر امروز دانست و افزود: اگر در این شرایط ناگهانی صحبت موج‌آفرینی مطرح بکنیم که از طریق آن، روزنه‌ای برای ایجاد دوگانگی در کشور ایجاد شود، دشمن از این روزنه که دولت با نیروهای انقلابی زاویه و مشکل دارد، استفاده می‌کند تا دستاوردهای اخیر دیپلماتیک کشور، بویژه دستاوردهای دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن را زیر سؤال ببرد.

آیت‌الله بطحایی درباره القای وجود دو نیروی انقلابی و غیرانقلابی در کشور هم تصریح کرد: آقای روحانی از برخاسته‌های انقلاب است و از آغاز انقلاب و در جنگ همه جا بوده و هست. ضمن اینکه مگر معنای انقلاب غیر از این است که یک رژیم وابسته به امریکا که پشتش به ملت بود رفت و استقلال سیاسی و اقتصادی فرهنگی به کشور بازگشت؟ یکی از نیروهای انقلابی که همین آقای روحانی است که این استقلال را به کشور بازگرداندند.

او با نقل این حدیث از امام صادق (ع) که «کسی که زمان خود را بشناسد، سخنانی را بر زبان نمی‌آورد که بهانه‌ای به دست دشمنان بدهد.» ابراز تأسف کرد که در شرایط فعلی، چنین سخنانی از رسانه‌ها مطرح شود.

آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگویی که به تازگی منتشر شد، مهم‌ترین بخش مدیریت در این نظام را انتخابات دانست و گفت: وقتی مجلس شورای اسلامی انتخاباتی است، وقتی ریاست‌ جمهوری را هم می‌گوییم با انتخابات تعیین شود،‌ معنی‌اش این است که مردم دارند نقش ایفا می‌کنند. وقتی مردم دارند نقش ایفا می‌کنند، به هر حال خطا بالا می‌رود.

Share