آیت الله فلاحتی: مصلی رشت یادگار آیت الله احسانبخش است

پس از انقلاب تنها کسی که می‌توانست گیلان را اداره کند، آیت الله احسانبخش بود

نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله احسانبخش را از جمله پیشگامان نهضت امام(ره) عنوان کرد و گفت: شهید آیت الله احسانبخش مروج افکار امام خمینی(ره) بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی با حضور در بیت شهید آیت الله صادق احسانبخش امام جمعه فقید رشت و دیدار با خانواده ایشان اظهار کرد: به ارواح مطهر تمام شهدا، علما و صالحان به ویژه عالمان اهل گیلان درود می فرستیم.
وی، آیت الله احسانبخش را از جمله پیشگامان نهضت امام(ره) عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۴۲ آیت الله احسانبخش دلداده امام(ره) بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت الله احسانبخش در تمام مراحل مبارزه در کنار امام(ره) بود، تصریح کرد: شهید آیت الله احسانبخش مروج افکار امام خمینی(ره) بود.
آیت الله فلاحتی به کمک های یک هزار کامیونی مردم گیلان به همت آیت الله احسانبخش به جبهه های جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب تنها کسی که می توانست گیلان را با ویژگی های خاص خودش اداره کند، آیت الله احسانبخش بود.
وی، ایجاد وحدت بین علمای منطقه را از ویژگی های آیت الله احسانبخش دانست و بیان کرد: آیت الله احسانبخش نخستین فردی بود که حکم نمایندگی ولی فقیه در گیلان را دریافت کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیت الله احسانبخش جزو ائمه جمعه جانباز بود، خاطرنشان کرد: احداث مصلی امام خمینی(ره) رشت از افتخارها و یادگارهای آیت الله احسانبخش است.
آیت الله فلاحتی به نام نیک آیت الله احسانبخش بین مردم گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله احسانبخش با تلاش خود بذر امید را بین گیلانی ها کاشت.

آیت الله احسانبخش از حامیان اندیشه های امام(ره) برای مقابله با استکبار بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: شهید آیت الله احسانبخش در دوران طیبه خود از جمله مفاخر برای مردم گیلان بود.
ارسلان زارع با بیان اینکه آیت الله احسانبخش مبارزی نستوه علیه حکومت پهلوی بود، تصریح کرد: آیت الله احسانبخش مجاهدی شجاع و فقیهی عالیقدر برای مردم بزرگ گیلان و راهبری برای منطقه بود.
وی، آیت الله احسانبخش را از حامیان اندیشه های امام(ره) برای مقابله با استکبار عنوان کرد و افزود: آیت الله احسانبخش همواره در سنگر دین و دیانت بود.

برگزاری هجدهمین یادواره شهید آیت الله احسانبخش در رشت
عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان گیلان نیز در دیدار مذکور از برگزاری هجدهمین یادواره شهید آیت الله احسانبخش در مصلای امام خمینی(ره) رشت خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ خردادماه جاری یادواره مذکور با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

Share