از مخاطب شناسی تا نوآفرینی

ویژگی مدیریت در صدا و سیما به روایت نماینده ولی فقیه در گیلان

امام جمعه رشت با بیان اینکه رسانه ملی تحت نظارت رهبری است، یادآور شد: باید به هم اندیشی و هم افزایی در تراز انقلاب اسلامی و در راستای آرمان امام و شهدا عمل کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با قدردانی از تلاش های مدیر پیشین و آرزوی توفیق برای باقرزاده مدیرکل جدید صدا و سیمای گیلان گفت: به فرموده امام صداوسیما دانشگاه است که در مجموعه این تشکل سه محور موجود است. محور مسئولان، مخاطبان و برنامه ها.
وی تصریح کرد: اگر این سه محور عاقلانه و هوشمندانه کار کنند رسانه ملی حتما به نقش انقلابی خود پرداخته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رسانه ملی تحت نظارت رهبری است، یادآور شد: باید به هم اندیشی و هم افزایی در تراز انقلاب اسلامی و در راستای آرمان امام و شهدا عمل کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان در رسانه ها باید جامعه هدف خود را بشناسد و نیز از سعه صدر ویژه برخوردار باشد و دائم و پیوسته در تلاش برای تهیه برنامه های عمیق باشد. از رسانه های جمعی جهانی اطلاع داشته باشد، مخاطبان خودشان را درست بشناسد، مجموعه خود را عالمانه مدیریت کند و نیز در صدد رفع نواقص باشد.

آیت لله فلاحتی درباره بخش مخاطبان نیز اظهار کرد: مخاطب شناسی هنری است که هرکسی ندارد. ازجمله ویژگی های خطیب این است که مخاطبان را بشناسد و این نشان می‌دهد یک گوینده و سخندان باید از چه ویژگی های برخوردار باشد. با سن و سال مخاطب و فهم درک مخاطبان اشنا باشد و علم و دانش مخاطبان را بشناسد و از منطقه و جغرافیای آنها اگاهی داشته باشد به جنسیت افراد در اجرای برنامه ها توجه کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در رابطه با بخش برنامه ها نیز گفت: در ساختن برنامه ها نو آفرین بوده و به دین و ایین مردم توجه شود. فیلم مارمولک که ساخته شد خیلی از بخش های فیلم مشکلی نداشت اما بازتاب و بازخورد این فیلم در جامعه سبب شد که حواشی به وجود آید.

امام جمعه رشت تصریح کرد: بنده ۵۰ سال است که دارم فیلم های مختلف جهان را دیده ایم. آنها در فیلم هایشان یهودیت و مسیحیت را تبلیغ می کنند و باید ما نیز در ساخت فیلم برای فراگیری اسلام تلاش کنیم. در ساخت برنامه ها نشاط اجتماعی را مد نظر داشته باشیم. تنوع در برنامه ها به نوعی باشد که به اصول اعتقادی مردم را لطمه نزند.

فلاحتی در پایان خواستار جلوگیری از ترویج تجمل گرایی شد و افزود: برای موفقیت بیشتر در ساخت برنامه ها از افراد انقلابی استفاده شود.

Share