امام جمعه بندرانزلی:

وضع عفاف و حجاب در انزلی بسیار نگران کننده است | لزوم برخورد با برخی از اساتید دانشگاه

امام جمعه بندرانزلی وضع حجاب و عفاف در شهرستان را بسیار نگران کننده عنوان کرد و افزود: دستگاه های مربوطه باید چاره اندیشی کنند؛ دشمنان با طراحی نقشه ها می خواهند جامعه را به بی حجابی بکشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های اول نماز جمعه این هفته شهرستان با تاکید بر اینکه مبنا و بنیان اسلام و دستورات آن اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از دستورات اجتماعی اسلام، تشکیل خانواده از طریق ازدواج به عنوان اولین نهاد اجتماعی است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه خود انسان نیز موجودی اجتماعی است، گفت: زندگی دسته جمعی در طبیعت انسان وجود دارد و در اجتماع افرادی را که با عزلت گزیدن در زندگی فردی به سر می برند انسان طبیعی نمی دانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه انسان طبیعی کسی است که اهل برقراری ارتباط با افراد جامعه، زندگی دسته جمعی و حضور در اجتماع است، خاطر نشان کرد: تحقق معنای کامل زندگی، با تشکیل خانواده میسر می شود و بدون ازدواج، انسان زندگی طبیعی نخواهد داشت.

وی خانواده را یک نهاد فطری در جوامع انسانی دانست و افزود: انسان ها دارای فطرت و غرایزی هستند که ایجاب می کند تشکیل خانواده دهند و اساس دستورات اسلام بر این اساس این فطرت ها و غرایز بنیانگذاری شده است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: دیگر دلیلی که ایجاب می کند انسان ها ازدواج کنند، نیاز به آرامش جسمی و روحی است؛ این آرامش روحی و جسمی تنها از طریق ازدواج مشروع بدست می آید.

لزوم برخورد با برخی اساتید دانشگاه که بلندگوی ضد انقلاب هستند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر چمران، تصریح کرد: شهید چمران، انسانی والا بود که در پرتو اسلام، راه صحیحِ رشد و سلامت را پیدا کرد؛ کم پیدا می شود که فردی در جایگاه ایشان از لحاظ علمی و موقعیتی، از همه ی امکانات دست بردارد و با جهادی گری برای اعتلای نام اسلام تلاش کند و به کمک محرومان و مظلومان بشتابد.

وی شهید چمران را یک اسوه و الگو برای همه خصوصا اساتید دانشگاه ها عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی در دانشگاه های ما برخی از اساتید با بیان مطالبی نسبت به انقلاب، اسلام و دستاورد هایشان ایجاد شبهه و منفی بافی می کنند که باید مسئولان، این افراد را که بلندگوی ضد انقلاب هستند اصلاح کرده یا دستشان را از دانشگاه ها کوتاه کنند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی که در پیش رو است، اظهار کرد: با شهادت شهید بهشتی از علم، مدیریت و تبلیغ ایشان که در زمان برجسته بودند محروم شدیم؛ هفته قوه قضائیه به این مناسبت نام گذاری شده، کار قوه قضائیه بسیار سخت و جان فرسا است و نیاز های دستگاه قضایی باید تامین شود تا بتوانند وظیفه خطیرشان را به بهترین وجه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: ان شاءالله قوه قضائیه به جایگاهی که در تراز اسلام و انقلاب باشد برسد و پناهگاه مظلومان باشد.

درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده است

وی همچنین با اشاره ششم تیر ماه، سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص زمانی و جراحات وارده، خداوند متعال ایشان را به عنوان ذخیره ای برای شرایط بسیار حساس امروز کشور در منطقه، جهان اسلام و دنیا، برای انقلاب و امت اسلام حفظ کردند که اگر این ذخیره الهی نبود چه بسا اسلام و انقلاب دچار انحطاط می شد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری با تمام وجود و با ایمان و اعتقاد راسخ، کشتی امت اسلام را هدایت و سکانداری می کنند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، در داخل و در خارج از کشور هیچ کسی به توانمندی، سوابق، ثبات قدم و ایمان به خداوند متعال همچون ایشان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با نخست وزیر ژاپن، درایت و برخورد مقام معظم رهبری سبب شد شینزو آبه دست از پا دراز تر به کشورش بازگردد و پس از این دیدار، مردم ژاپن ضمن احساس حقارت خودشان، به اقتدار و ابهت مقام معظم رهبری افتخار کردند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقشه های دشمنان با این درایت نقش بر آب شده، بیان کرد: پهباد جاسوسی پیشرفته آمریکا در حالی که آمریکایی ها فکر نمی کردند حتی رصد شود، روز گذشته توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رصد و منهدم شد؛ این اقدام آنها نشان می دهد دیدار مقام ژاپنی با رهبر معظم انقلاب آنها را دستپاچه کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه خیلی ها گفتند نیاز به موشک یا ارتش پیشرفته نداریم، اظهار کرد: عملیات روز گذشته و انهدام پیشرفته ترین پهباد جاسوسی آمریکا عزت را برای ایران و خفت را برای دشمنان به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: این اتفاقات درسهایی برای همه است، هم برای مردم تا راسخ تر در راه و هدفشان گام بردارند، هم برای آمریکایی ها و اروپایی ها و دشمنان انقلاب که فکر می کردند با تهدید می توانند بر جمهوری اسلامی تسلط پیدا کنند، هم کشور های منطقه که زیر چتر آنها هستند و هم افراد غرب گرای داخلی که با توجه به این حجم از دستاورد ها، هنوز کاسه لیسی آمریکایی ها را می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها بدانند جمهوری اسلامی در دفاع از کشورش و هر ملت مظلومی با اقتدار و بدون اجاره از کسی ورود کرده و ضربه خودش را وارد می کند.

وضع عفاف و حجاب در شهرستان بسیار نگران کننده است

امام جمعه بندرانزلی در ادامه وضع حجاب و عفاف در شهرستان را بسیار نگران کننده عنوان کرد و افزود: دستگاه های مربوطه باید چاره اندیشی کنند؛ دشمنان با طراحی نقشه ها می خواهند جامعه را به بی حجابی بکشند که نمونه های این طراحی ها و گستاخی ها را در خمام و رشت دیدید و مردم نباید کنار بروند، بلکه باید با حضورشان در کنار دستگاه ها به آنها کمک کنند.

دور شدن از فضای اخلاقی و دینی در انتخابات نگران کننده است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه انتهای سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: فعالیت های انتخاباتی خوشبختانه یا متاسفانه آغاز شده و هر کسی که زور و قدرتش بیشتر باشد از این فضا استفاده بیشتری می کند؛ اما دور شدن از فضای اخلاقی و دینی در انتخابات نگران کننده است.

وی ادامه داد: افرادی که وارد انتخابات می شوند مراقب اتهام زنی ها، جوسازی ها و شبهه پراکنی ها باشند؛ خودشان و افرادشان را کنترل کنند که وارد این وادی غیر شرعی و غیراخلاقی نشوند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید وحدت، انسجام و اخلاق گرایی در جامعه حفظ شود، هشدار داد: کسی در جامعه به دنبال ایجاد تنش، قومیت گرایی، جناح گرایی و دو دسته گرایی نباشد؛ اگر احساس کنیم کسی وارد این فضا شود به شدت مقابله می کنیم.

نام انزلی در کنار منطقه آزاد مانند خاری در چشم برخی فرو رفته است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در بندرانزلی، منطقه‌ی آزاد تشکیل شده که بخش اعظم و قابل توجهی از اراضی آن نیز متعلق به انزلی است، گفت: علیرغم اینکه منفعتی از منطقه آزاد به انزلی نمی رسد، افرادی در استان هستند و در حالی که حق آنها نیست منافع می برند، اما اسم انزلی هم برای آنها قابل تحمل نیست و مانند خاری در چشم آنها فرو رفته است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات واصله، افرادی در استان به ریاست محترم جمهور و شورای عالی مناطق آزاد نامه نوشتند که نام منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان تغییر داده شود؛ در مقابله با این حرکت فرماندار محترم تلاش هایی کردند و مسئولین دیگر هم باید تلاش کنند و ما هم اگر لازم شد جزیئات را بیان خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان خاطر نشان کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سالهای گذشته که این بحث تغییر نام مطرح شده بود اطمینان داد که این اقدام عملی نخواهد شد، اما از این افراد که سابقا هم اقداماتی در راستای تضییع حقوق شهرستان بندرانزلی انجام داده بودند، هیچ چیز بعید نیست.

Share