برای من سخت است که باور کنم کسی عمداً این کار را انجام داده باشد

واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه: شاید خطای انسانی باشد

در حالی که به نظر می‌رسد شلیک سپاه پاسداران به یک پهپاد آمریکایی سطح تنش میان دو کشور را به سرعت افزایش داده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران این احتمال را مطرح کرد که شاید ایران در ساقط کردن این پهپاد اشتباه کرده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور بر فراز ایران مدعی شد که ممکن است این اتفاق بر اثر یک اشتباه انسانی رخ داده باشد.

ترامپ که در برابر خبرنگاران در کاخ سفید با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا گفتگو می‌کرد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سامانه پدافند ایران اعلام کرد: «من فکر می‌کنم اشتباهی رخ داده باشد. من تصور می‌کنم که یک ژنرال یا فرد دیگری به اشتباه فرمان سرنگونی این پهپاد را صادر کرده است.»

وی در ادامه مدعی شد: «مسلماً این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده و ما مستندات لازم را در این خصوص داریم. آنها اشتباه بدی مرتکب شده‌اند.»

با این حال ترامپ بار دیگر گفت: «اما من احساس من این است که یک نفر اشتباه کرده است. نمی‌گویم آن کشور [ایران] اشتباه کرده است بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی مرتکب اشتباه شده است. برای من سخت است که باور کنم کسی عمداً این کار را انجام داده باشد.»

ترامپ در واکنش به اینکه آیا برخی اعضای کابینه‌اش وی را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهند،‌ تصریح کرد: «نه، نه، نه! به هیچ‌وجه چنین نیست بلکه در بسیاری از موارد برعکس است. من قبلاً هم گفته بودم که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان خارج شوم و در کارزار انتخاباتی خود نیز این را گفتم. من حضور نظامی آمریکا در افغانستان را به میزان قابل توجهی کاهش دادم. ما کار داعش را نیز تمام کردیم و پس از آن بسیاری از نیروهای خود را از سوریه خارج کردیم. اما هدف قرار گرفتن پهپاد ما توسط ایران مسئله‌ای نیست که ما آن را بپذیریم.»

Share