دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ژاپن

واشنگتن خواهان تغییر نظام ایران نیست| حمایت ترامپ از میانجی‌گری ژاپن با ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ژاپن مدعی شد که آمریکا خواهان تغییر نظام ایران نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که واشنگتن خواهان تغییر نظام ایران نیست!

در این کنفرانس دونالد ترامپ ادعا کرد که پس از خروج آمریکا از برجام، تهران به دلیل مشکلات جدی اقتصادی، رفتار خود را در منطقه تغییر داد.

ترامپ افزود: به نظر من آمریکا و ایران می‌توانند به یک توافق مشترک برسند. ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی است.

وی در ادامه اظهارات خود درباره ایران با بیان این که من می‌دانم بسیاری از مردم ایران انسان‌های بزرگی هستند، ادعا کرد که آنها این شانس را دارند که با مقامات کنونی به کشور بزرگی تبدیل شوند.

وی همچنین از تلاش نخست‌وزیر ژاپن در استفاده از روابط خوب خود با ایران برای کمک به ایجاد یک گفت‌وگوی احتمالی بین ایران و آمریکا استقبال کرد.ترامپ در گفت‌وگو با شینزو آبه در این‌باره گفت: «می‌دانم که نخست وزیر و ژاپن روابط بسیار خوبی با ایران دارد بنابراین ببنیم چه اتفاقی می‌افتد.»

وی در ادامه افزود: «نخست وزیر پیش از این، با من در این مورد صحبت کرد و معتقدم که ایران می‌خواهد مذاکره کند. و اگر آن‌ها علاقمند باشند که مذاکره کنند، ما هم دوست داریم مذاکره کنیم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد… هیچ فردی مخصوصا من، نمی‌خواهد که اتفاق‌های بدی رخ دهد.»

Share