امام جمعه آستارا:

هیچ نهاد غیر مرتبطی حق دخالت در کارهای دینی را ندارد | امروز حال و هوای حجاب خوب نیست

حافظ نیا با اشاره به توطئه دشمن برای هدف قرار دادن حجاب در جامعه اسلامی گفت: امروز حال و هوای حجاب خوب نیست، متاسفانه دریغ از یک تذکر امر به معروف و نهی از منکری و در جاده ها، پارک ها و شهر وضعیت خوب نبوده و متدینین و انقلابی ها باید وارد صحنه شده و آتش به اختیار باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به آثار لقمه حرام در زندگی انسان گفت: کسب و تجارت انسان همواره باید با رعایت تمام موازین شرعی و اخلاقی انجام شود و حرام خوری اثرات مخرب بسیاری را به دنبال دارد.

صرف حضور در ادارات نباید به عنوان اضافه کار قید شود

امام جمعه آستارا به قالب‌های مختلف حرام خوری اشاره کرد و تصریح کرد: گران‌فروشی، نزول خواری و احتکار مصادیق بارز حرام خوری بوده و اگر انسان در محل کار خود کوتاهی کرده و از هشت ساعت کار تنها ۱۰ دقیقه کار مفید انجام بدهد این نیز مصداق لقمه حرام است.

حافظ نیا با اشاره به اضافه کاری های نابجای برخی کارمندان گفت: صرف حضور در ادارات نباید به عنوان اضافه کار قید شود، مگر می‌شود بدون خدمت به مردم لقمه‌ای کسب کرد و اسم آن را حلال گذاشت؟

خطیب جمعه آستارا یکی دیگر از مصادیق حرام خوری را نداشتن سال مالی و نپرداختن به حساب شرعی مال دانست و بیان کرد: اگر انسان زکات و خمس مال خود را پرداخت نکند زحمات او بی ارزش بوده و حرام خوار می شود، پرداخت وجوهات و احکام شرعی قابل تعارف و به دلخواه نیست.

حجت الاسلام حافظ نیا حرام خواری را باعث از بین بردن برکت زندگی انسان دانست و افزود: مال حرام قبولی اعمال و عبادات انسان را باطل می‌کند.

وی عدم استجابت دعا را نیز از آثار لقمه حرام دانست و تصریح کرد: انسانی که دچار حرام خوری می شود دعاهایش مستجاب نشده و باید کسب و لقمه خود را حلال کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم بهترین زاد و توشه برای آخرت را تقوا دانست و بیان کرد: انسان با توان از خدا در آخرت رو سفید شده و عدم آن رو سیاهی را به دنبال دارد، باید از حرام ها دوری و از حلالهای خدا به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شنبه اول تیر، هجدهم شوال روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ گفت: نیاز جامعه به تبلیغ دینی یکی از نیازهای ضروری است و همه ما نیازمند تبلیغ دینی هستیم، مسائل دینی همواره باید در اولویت باشد.

هیچ نهاد غیر مرتبطی حق دخالت در کارهای دینی را ندارد

حافظ نیا حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از نهادهای مهم تبلیغ دینی در کشور دانست و تصریح کرد: امروز موفقیت‌های این نهادها را مشاهده می‌کنیم، در برخی نقاط دچار مشکل هستیم و در کار یکدیگر دخالت می کنیم، باید بدانیم هر کس باید کار خودش را انجام دهد و هیچ نهاد غیر مرتبطی حق دخالت در کارهای دینی را ندارد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و هفته عدالت در هفتم تیر گفت: خدمات و زحمات این عزیزان بر کسی پوشیده نیست و قوه قضاییه منادی عدالت و نقطه مقابل فساد است.

علی رغم بارش های خوب، در آستارا با مشکل آب مواجه هستیم

وی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب نیز گفت: متاسفانه علی رغم بارش های خوب در آستارا با مشکل مواجه هستیم، عدم ذخیره سازی و آماده سازی بستر لازم یکی از دلایل مهم آن بوده و افتتاح سد لاستیکی هنوز انجام نشده و از زمانی که قول داده بودند نیز گذشته، نباید روستانشینان با کمبود آب در آستارا مواجه باشند، مردم نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کرده و درست و به جا مصرف کنند.

مقام معظم رهبری با تحقیر آمریکا و ترامپ نشان دادند که ایران قدرت آمریکا را به سخره گرفته است

حافظ نیا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن و مواضع قاطع ایشان گفت: حقیقتاً پیرو این شخصیت بودن باعث افتخار بوده و سخنان ایشان در این دیدار نشان داد که ایران اسلامی پس از چهار دهه فشار و تحریم از سوی آمریکا با صلابت و اقتدار ایستاده و الگوی موفق حکومتداری است و برخلاف دیگر کشورهای مدعی هیچ وابستگی به قدرت های دیگر ندارد.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری در شایسته نبودن ترامپ برای دیدار عنوان کرد: این جمله ابرقدرت بودن ایران را نشان داده و ایشان با تحقیر آمریکا و ترامپ نشان دادند که ایران قدرت آمریکا را به سخره گرفته و بی آبرویی و بی اعتباری آمریکا از طریق جمهوری اسلامی به دنیا نشان داده شد.

امروز حال و هوای حجاب خوب نیست

وی با اشاره به توطئه دشمن برای هدف قرار دادن حجاب در جامعه اسلامی گفت: امروز حال و هوای حجاب خوب نیست، متاسفانه دریغ از یک تذکر امر به معروف و نهی از منکری و در جاده ها، پارک ها و شهر وضعیت خوب نبوده و متدینین و انقلابی ها باید وارد صحنه شده و آتش به اختیار باشند.

حافظ‌نیا زنان انقلابی را آتش به اختیار دانست و بیان کرد: در وضعیت حجاب منتظر اقدامات برخی مسئولین نباشید، تکلیف زنان محجبه و بسیجی‌ها در امر حجاب مشخص بوده و باید معقولانه رفتار کرده و در صحنه‌ها حضور پیدا کنند و قوه قضائیه و نیروی انتظامی این قضیه را در اولویت داشته باشند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share