ترامپ در جمع خبرنگاران:

می‌خواهم با ایران کنار بیایم | چین در حال تبدیل به کشوری ضعیف‌ است، درست مانند ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه، بار دیگر مدعی شد که ایران خواهان مذاکره با آمریکا است و گفت: اگر آن‌ها بخواهند مذاکره کنند من در دسترس خواهم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ادعا کرد که ایران به «کشوری ضعیف» بدل شده و خواهان توافق با آمریکاست.

رئیس‌جمهور آمریکا که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابتدا در حال صحبت در مورد جنگ تجاری با چین بود که بحث را به سوی ایران برد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران خواهان توافق با آمریکاست.

او گفت: «به خاطر تعرفه‌های ما، چین در حال تبدیل شدن به کشوری ضعیف‌تر شده است، درست مانند ایران که بسیار ضعیف شده است و ایران هم خواهان توافق است.»

وی در ادامه صحبت‌هایش به بحث روابط با روسیه و گزارش «رابرت مولر» در مورد مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا پرداخت و باز هم بحث را به سوی ایران برد. وی داشتن رابطه خوب با رقبا از جمله روسیه و چین را خوب توصیف کرد و گفت: «من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفت‌وگو کند، من حاضرم.»

Share