سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کرد:

مهلت اندک کاندیداهای انتخابات مجلس برای استعفا از مشاغل دولتی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد:کاندیدا های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در انتخابات باید از مشاغل دولتی استعفا دهند و با توجه به زمانبندی صورت گرفته این فرصت تنها سه روز است مگر اصلاحاتی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اصغر سلیمی در گفت وگو با خانه ملت با اشاره با زمانبندی پیش بینی شده برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت بر اساس این زمانبندی کاندیدا ها فرصت دارند از ۱۰ تا ۱۶ خرداد استعفا داده و ستاد انتخابات را از این موضوع مطلع کنند اما با توجه به اینکه تعطیلات رسمی با این مهلت قانونی هم زمان شده است عملا فرصت زیادی در اختیار کاندیدا ها برای استعفا و پذیرش آن و سپس اعلام به وزارت کشور وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و ایام ارتحال امام خمینی روزها ۱۴ تا ۱۷ خرداد تعطیل رسمی است و کاندیداها حدود ۴ روز فرصت دارند تا استعفا داده واستعفای آنان توسط مقام بالاتر پذیرفته شود لذا  برای اینکه مشکلی در روند ثبت نام ایجاد نشود باید توجه داشت که کاندیدا ها پیش از تاریخ ۱۰ خرداد استعفای خود را تقدیم مقامات کنند تا پذیرش آن و اعلام به ستاد انتخابات بر اساس زمانبندی صورت پذیرد.

بر اساس قانون انتخابات مجلس، برخی مسئولین کشوری و لشگری برای نامزدی در انتخابات مجلس باید از مسئولیت​های خود کناره​گیری کنند.
براساس جزء الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس،برخی  اشخاص از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء‌نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

Share