براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار

ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برداشته شد

عضو ستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت شالیزارها براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو ستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت شالیزارها براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار برداشته شد.

حسین ابراهیمی افزود: سال های گذشته در فصل برداشت برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی به مدت دو تا سه ماه واردات برنج ممنوع می شد.

وی اظهارداشت: امسال این شرایط به نفع مصرف کنندگان حذف شد ضمن اینکه به تولیدکنندگان هم ضربه ای وارد نخواهد کرد.

عضو ستاد تنظیم بازار و رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: هم اکنون به اندازه کافی برنج در کشور وجود دارد و مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.

وی همچنین در خصوص مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر اختلاف ارزش ۱۵ درصدی کالاهای اساسی وارداتی تا زمان رفع تحریم ها از سوی گمرک پذیرش خواهد شد، افزود: این تصمیم روند واردات کالاهای اساسی و ضروری را تسهیل می کند.

ابراهیمی اظهارداشت: خوشبختانه از جمله مواردی که انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیگیری می کند و همینطور ستاد نیز به لطف خدا از این مسیر در حال حرکت است کاهش بروکراسی و مشکلات در مسیر صادرات و واردات با تاکید بر رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

وی گفت: این مصوبه بحث حمایت از واردکنندگان کالاهای اساسی و ضروری را مطرح می کند ولی هدف نهایی رسیدن کالاها با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف کنندگان است البته در مواردی که در داخل ظرفیت یا مزیت تولید وجود نداشته باشد در چنین مواردی باید واردات کالا برای واردکنندگان توجیه داشته باشد تا به سرعت بتوانند اقلام مورد نیاز را به دست مردم برسانند.

Share