معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ممنوعیت جذب حق‌التدریس آزاد | پرداخت بدون وقفه حقوق به خرید خدماتی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره جذب حق‌التدریس آزاد در سال ۹۸ گفت: طبق ضوابط اجرایی بودجه، مجاز نیستیم حق‌التدریس آزاد بگیریم. از ظرفیت موجود حق‌التدریسی که داریم تعدادی بر اساس قانون مجلس، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و گروه دیگر کماکان به خدمت ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن ضمن تشریح راهکارهای تامین معلم برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اظهار کرد: برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای مهر ۹۸ انجام شده و با مشکل کمبود نیرو مواجه نمی‌شویم. از بسته نیروهای رسمی، پیمانی، معلمان حق‌التدریس و حق‌التدریس غیرموظف رسمی و پیمانی، خرید خدماتی‌ها، سرباز معلمان و از بازنشسته‌های استمرار خدمتی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۲ تا ۴۳ هزار بازنشسته در سال ۹۸ داریم، درباره جذب حق‌التدریس آزاد نیز گفت: طبق ضوابط اجرایی بودجه، مجاز نیستیم حق‌التدریس آزاد بگیریم. از ظرفیت موجود حق‌التدریسی که داریم تعدادی بر اساس قانون مجلس، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و گروه دیگر کماکان به خدمت ادامه می‌دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش جذب گروه‌های خاص مانند سرباز معلمان نیز اظهار کرد: سهمیه سربازمعلمان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تخصیص داده می‌شود. سال گذشته ۵۰۰۰ مجوز به ما دادند که امسال به ۳۵۰۰ نفر رسیده است. تغییرات جمعیتی که اتفاق افتاده، در جمعیت سربازها نیز اثرگذار بوده و طبیعی است که اول باید نیاز خودشان را تامین کنند، سپس نیاز دستگاه‌های اجرایی تامین شود.

الهیار ادامه داد: سربازمعلم ها پس از طی دوره آموزش نظامی، یک دوره آموزش تخصصی نزد ما می‌بینند و از مهرماه وارد مدارس می‌شوند.

وی با اشاره به نیروهای خریدخدماتی، تاکید کرد: قصد داریم اجازه ندهیم حقوق این نیروها با وقفه مواجه شود و به تعهداتمان نسبت به آنها عمل کنیم.

Share