آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و یکم ماه رمضان:

ملت ایران بهترین مردم روی زمین هستند | هر قومی ظلم کند دچار عذاب می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تمام مردمی که در لیالی قدر حضور پیدا کردند گفت: مردم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود اما هیچگاه از مسیر دین و ائمه(ع) صرف نظر نمی کنند و این امر نشان می دهد ملت ایران در مسیر دین و دینداری مستحکم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه ۷۹ سوره حجر قرآن با تسلیت شهادت جانگداز امیرالمومنین علی(ع) به محضر امام زمان(عج) اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم ما را جزو پیروان راستین آن امام همام قرار دهد.
وی با قدردانی از تمام مردمی که در لیالی قدر حضور پیدا کردند، تصریح کرد: مردم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود اما هیچگاه از مسیر دین و ائمه(ع) صرف نظر نمی کنند و این امر نشان می دهد ملت ایران در مسیر دین و دینداری مستحکم هستند بنابراین از خدای متعال می خواهیم به مردم این مردم عزت، سربلندی و برکت عنایت فرماید.
امام جمعه رشت در ادامه به سرگذشت قوم لوط و شعیب اشاره کرد و افزود: خداوند هلاکت قوم لوط و شعیب را بر سر راه آشکار قرار داد تا مردم از سرگذشت گذشتگان عبرت آموزی داشته باشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر هر قومی ظلم کند دچار عذاب می شود، بیان کرد: در روایات داریم؛ هر قدر مردم به انواع گناهان مرتکب می شوند، عذاب های مختلف بر جامعه حکمفرما می شود.
وی، عذاب های مختلف را معلول گناهان گوناگون ذکر کرد و گفت: اگر دعا می کنیم نباید پس از آن مرتکب گناه نشویم زیرا گناه موجب می شود دعا به استجابت نرسد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند دو گونه عذاب آفتاب سوزان و سایه ابر را بر قوم شعیب نازل کرد، یادآور شد: در طول تاریخ امتی مصون از عذاب الهی است که به فرامین رهبران الهی خود تمکین کند و تمکین امت اسلامی از همه امت ها بیشتر بوده است.
آیت الله فلاحتی، امت اسلامی را گل سرسبد امت ها در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: بهترین مصداق امت اسلامی – ایرانی هستند که در انقلاب اسلامی به خوبی از اسلام استقبال کردند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران بهترین مردم روی زمین هستند، اظهار کرد: مردم ایران پیرو دین، قرآن، رهبری و احکام الهی هستند و هر قدر زمان می گذرد دینداری و بهتر شدن این مردم را مشاهده می کنیم.
امام جمعه رشت همچنین لوح محفوظ را یکی از مقاماتی عنوان کرد که در پیشگاه الهی است و افزود: ابتدا خداوند تمام قرآن را در مقامی نازل کرد و آن را لوح محفوظ می گویند و در طول ۲۳ سال به علل و عوامل مختلف بر پیامبر(ص) نازل کرد.

Share