امام جمعه آستارا

مجلس نمره قبولی نمی‌گیرد | چرا پراید به عنوان یک قوطی حلبی پنجاه میلیون باید باشد؟

امام جمعه آستارا وجود قوانین بازدارنده مجلس را بر کاهش گرانی ها و فشار بر مردم بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: اگر مجلس قوانین مرتبط با این وضعیت وضع می کرد امروز شرایط اینگونه نبود، آیا مجلس نمی‌تواند جلوی گرانی خودرو را بگیرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امام سجاد (ع) در باب صلح و آشتی در میان مومنان گفت: مومن روزه‌دار باید قلبش عاری از کینه بوده و برای آشتی در ماه مبارک رمضان پیش قدم شود.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا دیگر فرمایش امام سجاد (ع) در خطبه ۴۴ صحیفه سجادیه را انصاف در برخورد با ظالمان دانست و گفت: رفتار منصفانه با افرادی که به انسان ظلم کرده‌اند از صفات مومن روزه‌دار است، مومن انصاف را رعایت کرده و کینه و کدورت او را احاطه نمی‌کند.

امام جمعه آستارا دشمنی با دشمنان الهی را از این قاعده مستثنی دانست و گفت: خصومت شخصی با این قضیه تفاوت دارد و دشمنی آمریکا از باب دشمنی با خداوند و اهل بیت است و هر سخن حضرت امام و مقام معظم رهبری مبنای دینی، روایی و قرآنی دارد.

حافظ‌نیا اعمال صالح و پاک را باعث نزدیکی مومن به خداوند دانست و افزود: بنا به فرمایش امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، عمل صالح گناهان انسان را پاک کرده و از عیب های بیشتر او را دور می کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم اجرای برنامه‌های شبهای قدر را در ساعت ۲۳ دانست و گفت: این برنامه در تمام مساجد شهرستان علی الخصوص مصلی با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) گفت: علی (ع) بزرگترین شخصیت هر دو عالم پس از پیامبر (ص) است و غیر از نبی اکرم اسلام (ص) با هیچ کسی مقایسه نمی شود و به همین مناسبت در روز شهادت ایشان از جلوی سپاه به سمت مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) آستارا عزاداری خیابانی در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را بیان کرد: تاخیر در آزادسازی خرمشهر حاصل کم کاری و بی‌مسئولیتی برخی مسئولین وقت بود، خرمشهر ۵۷۸ روز اسارت را تحمل کرد و باید یاد و نام همه شهدای گرانقدر همیشه گرامی داشته شود و ایشان را ارج بنهیم.

خطیب جمعه آستارا هدف دشمن در خرمشهر های دیگر را اسارت روح جوانان دانست و عنوان کرد: فشار اقتصادی امروز دشمن با توطئه جدا کردن مردم از نظام است، آرایش جنگی امروز دشمن در سه ضلع اقتصادی، فضای مجازی و اطلاعاتی، سیاسی بوده و باید عزم جدی برای مدیریت فضای مجازی ایجاد شود.

حافظ نیا با اشاره به وظایف جوانان به عنوان عصاره های انقلاب گفت: جوانان باید در این جنگ نرم نقش‌آفرین باشند و آمادگی باید در سه بعد اعتقادی، گرایشی و رفتاری انجام شود.

وی افزایش روحیه اعتقادی جوانان را یک الزام در این جنگ دانست و گفت: دشمن به دنبال بدبین کردن جوانان نسبت به باورهای اعتقادی است و بصیرت های دینی باید در جهت آگاهی  جوانان افزایش پیدا کند.

امام جمعه آستارا لازمه گرایشات قلبی جوانان را افزایش ایمان و اعتقادات عمیق دانست و گفت: اگر جوانان باورهای گرایشی خود را سطحی کنند قطعا دشمن نمی‌تواند به آن نفوذ کرده و باید مراقب این مسئله باشیم.

وی در بعد رفتاری نیز عدم تاثیر جوانان از زندگی غربی را در این مسئله بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر ما از فرق سر تا نوک پا غربی شویم نمی‌توانیم جلوی دشمن ایستادگی کنیم.هسته‌های انقلاب باید در این صف آرایی سبک زندگی غربی، اسراف و وابستگی خود را کاهش داده و متأسفانه مدگرایی امروز آفت جان خانواده‌ها و خواست دشمن است.

مجلس نمره قبولی نمی‌گیرد

حافظ نیا با اشاره به سه شنبه هفتم خرداد سالروز آغاز هفته مجلس گفت: مجلس در کجای امور قرار دارد؟ با نگاه به عملکرد کلی در سه سال اخیر فعالیت مجلس دهم متاسفانه کارنامه این مجلس در حوزه‌های گوناگون نشان دهنده عدم نمره قابل قبول به آن است و علت آن نیز عملکرد ضعیف در برخی موارد همچون تفسیر برجام است.

امام جمعه آستارا وجود قوانین بازدارنده مجلس را بر کاهش گرانی ها و فشار بر مردم بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: اگر مجلس قوانین مرتبط با این وضعیت وضع می کرد امروز شرایط اینگونه نبود، آیا مجلس نمی‌تواند جلوی گرانی خودرو را بگیرد؟ چرا پراید به عنوان یک قوطی حلبی پنجاه و چند میلیون باید باشد؟ هر روز هم در این ثبت‌نام های الکی و سرکاری آن را پیش فروش می‌کنند، نمایندگان اگر می‌خواهند خدمت کنند باید با وضع قوانین بازدارنده و سنگین جلوی این اعمال بایستند.

امام جمعه آستارا لزوم شفاف سازی برای مجلس را باعث در راس امور بودن آن دانست و گفت: اتفاقاتی که گاهی باعث تغییر رای یک نماینده می شود نیاز به شفاف سازی دارد، مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که افرادی همچون شهید مدرس در آن باشند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share