شیرزاد خبرداد:

فرآیند احراز صلاحیت ناصر حاج محمدی به عنوان شهردار رشت در مراحل نهایی قرار دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرآیند احراز صلاحیت ناصر حاج محمدی به عنوان چهارمین شهردار منتخب رشت در وزارت کشور در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این ‌باره با اشاره به گلایه شهروندان پیرامون طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت در یکسال اخیر اظهار کرد: شورای پنجم رشت پیش از این چندین مرحله بر اساس تکلیف قانونی خود نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد اما بنا به دلایلی سه منتخب شورا از سوی وزارت کشور احراز صلاحیت نشدند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه فقدان شهردار یقینا مشکلات و آسیب‌هایی برای شهر به همراه دارد، افزود: اعضای شورا در تلاشند تا موضوع احراز صلاحیت شهردار رشت تسریع شود و نگرانی‌های شهروندان پیرامون این مبحث خاتمه پیدا کند.

وی توسعه همه جانبه شهر رشت از اهداف شورای شهر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با احراز صلاحیت ناصر حاج محمدی شهردار منتخب رشت توسعه رشت در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حوزه سلامت رقم بخورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فقدان شهردار رشت در یکسال اخیر موجب نگرانی شهروندان شده، تصریح کرد: وحدت و همدلی در این باره کلید موفقیت است و یقینا شهروندان رشت نیز انتظار دارند، اعضای شورا با تعامل بیشتر موضوع شهردار رشت را تعیین تکلیف کنند.

حامد عبداللهی، حجت جذب، حسین علیقلی زاده سه شهردار منتخب شورای رشت بودند که طی یکسال اخیر از سوی وزارت کشور احراز نشدند.

در شانزدهم اردیبهشت سال ۹۸ در نود و یکمین جلسه شورای شهر رشت ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای موافق به عنوان شهردار رشت انتخاب شد و در حال حاضر اعضای شورا و شهروندان رشت منتظر اعلام نظر نهایی وزارت کشور پیرامون صلاحیت وی برای تصدی جایگاه شهردار رشت هستند.

Share